آفتاب
صفار هرندی:

خوراک شفا بخش اصول‌گرایان ترمیم جراحت‌هایشان است

خوراک شفا بخش اصول‌گرایان ترمیم جراحت‌هایشان است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جریان انتخابات هر کس می‌خواهد نان خودش را به تنور بچسباند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان، محمد حسن صفار هرندی در همایش «رفتار شناسی آمریکا و متحدانش» که در موسسه آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس خط و نشان می‌کشند اما پیش بینی می‌شود که تکثر بین آن‌ها بیشتر است و آرایش سال 92 را نخواهند داشت، این در حالی است که خوراک شفا بخش اصول‌گرایان ترمیم جراحت‌هایشان است.

وی در خصوص تشکل یکتا متشکل از وزرای احمدی نژاد تصریح کرد: قطعا این تشکل نمی‌خواهد رقیب جبهه اصول گرا باشد و خودش را به عنوان بازی به هم‌زن جبهه اصول‌گرا مطرح کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رفتار آمریکا چه در قبال متحدانش و چه در مقابل کشورهایی که با او در تخاصم هستند تفاوت چندانی با هم ندارد، گفت: ایمن امر از آن جا ناشی می‌شود که امریکا می‌خواهد جهان را به نفع خود تصاحب کند.

وی با بیان اینکه « سطح امپریالیستی آمریکا همچنان باقی است»، یادآور شد: حتی فرانسوی‌ها به عنوان متحدان آمریکا افشا کردند که آمریکایی‌ها سیستم‌های جاسوسی و شنود گسترده‌ای علیه شهروندان فرانسوی به کار برده‌اند.

صفار هرندی ادامه داد: این امر موید آن است که آمریکا حتی به متحدان خود رحم نمی‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه « اقتضای طبیعت امپریالیستی آمریکا ظلم علیه دیگر کشورها حتی متحدانش است»، افزود: رفتار آمریکا با ایران نیز در طول تاریخ دارای فراز و نشیب‌های بسیاری بوده است.

وی با اشاره به عدم پیش بینی انقلاب اسلامی ایران برای آمریکا عنوان کرد: برخی اوقات فشارهای آمریکا آن قدر بر ایران زیاد می‌شود که فکر می‌کنیم ابتکار عمل را از دست داده‌ایم اما درواقع طبق فرمایشات رهبری آمریکا به دنبال ما می‌آید.

صفار هرندی استفاده از عناصر نفوذی را نخستین راهکار اعمال نفوذ در دیگر کشورها از سوی آمریکا دانست و ادامه داد: گاهی عناصر نفوذی مستقیما توسط آمریکا هدایت می‌شوند و گاهی نیز به طور غیر مستقیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به طور مثال روحیه مهندس بازرگان همان روحیه‌ای بود که آمریکا به آن احتیاج داشت، چرا که ایشان در حقیقت ملی‌گرایی را بر اسلام گرایی مقدم می‌دانست.

وی با اشاره به استعمار سنتی و استعمار نو تصریح کرد: نوع دیگری از استعمار، استعمار فرانو است، استعماری که هدفش تربیت انسان‌هایی است که بنایشان خیانت به کشورشان است.

صفار هرندی با اشاره به تفاوت دو انقلاب مصر و یمن افزود: هر دو انقلاب از نوع بیداری اسلامی بود، اما هنر انقلاب یمن آن بود که آنان از ورود عناصر نفوذی به مرکزیت انقلاب جلوگیری کردند، در حالی که در مصر عکس این ماجرا اتفاق افتاد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دموکراسی نیز از دیگر حربه‌های آمریکا در مقابل دشمنانش است که تاکنون در برخی کشورها عملیاتی شده و بعضا ناکام مانده است.

وی با بیان اینکه «می‌توان حتی با دشمنان وارد مذاکره شد»، خاطر نشان کرد: تمامی اولیای خدا اعم از ائمه معصومین (ع) با دشمنان خود به نوعی وارد مذاکره شده‌اند.

صفار هرندی با تاکید بر اینکه « آمریکا در ذاتش، عده شکنی و خلف وعده است» ادامه داد: به همین دلیل به آن‌ها بدبین هستیم و آن کشور را دشمن خود می‌دانیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: از نظر آمریکایی‌ها برداشتن تحریم‌ها دارای فرآیند طولانی مدت است و برداشتن کامل آن 10 الی 12 سال به طول می‌انجامد.

صفار هرندی یادآور شد: طبیعتا در مذاکرات به نتیجه نمی‌رسیم مگر آن که چکش بر سر آمریکا بخورد و از زیاده خواهی‌هایش دست بردارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: عدول از خط قرمزها از تیم مذاکره کننده بعید است، چرا که رهبری از این تیم را زحمتکش و شجاع خوانده‌اند.

وی تاکید کرد: در صورت امضای نهایی و احتمال عدول از خط قرمزها هرگز سکوت نخواهیم کرد.

صفار هرندی با بیان اینکه «اگر تا دیروز 164 سانتریفیوژ داشتیم در حال حاضر 20 هزار سانترفیوژ داریم و دستمان در مذاکرات پر است» ادامه داد: رهبری مذاکره ‌ای را که منجر به رسیدن حقوق عادلانه طرفین شود، تایید می‎‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بی نتیجه خواندن مذاکره عرفات با غرب یادآور شد: حکومت خودگردانی که به عرفات داده شد، نتیجه سنگ‌ها بود، در شرایط فعلی سنگ‌های ما سانتریفیوژهای ما هستند.

وی ادامه داد: باور ما براین است که آمریکا نمی‌تواند حقوق ما را به رسمیت بشناسد و بارها این مطلب را القا کرده است که این پنبه را از گوشتان در بیاورید که تحریم‌ها یک جا برداشته شود.

صفارهرندی افزود: مذاکره زمانی محقق خواهد شد، که یادمان نرود برای چه مذاکره می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N873051

وبگردی