آفتاب

تشکیل نیروی مشترک نظامی از کردها، ارتش و داوطلبان مردمی عراق برای آزادی مناطق درگیر

تشکیل نیروی مشترک نظامی از کردها، ارتش و داوطلبان مردمی عراق برای آزادی مناطق درگیر

ائتلاف کردستان عراق از توافق فرماندهان امنیتی، نیروهای داوطلب مردمی و مسئولان استان دیالی برای تشکیل نیروی مشترک نظامی از پلیس، ارتش، کردهای پیشمرگ و داوطلبان مردمی جهت تامین امنیت در مناطق تحت درگیری در دیالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، زاهد طاهر الدلوی، یکی از اعضای شورای استانداری دیالی اعلام کرد که این توافق میان مسئولان ائتلاف کردستان عراق، فرماندهان امنیتی، مسئولان استان دیالی و در راس آنها هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر صورت گرفت.

به گفته منابع عراقی در این نشست هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر و محمود سنجاوی، یکی از رهبران نیروهای پیشمرگ، طبق ماده140 نیروی مشترکی برای آزادی مناطق درگیر تشکیل دادند.

براساس این توافقنامه نیروهای مشترک نظامی از پیشمرگ‌ها و پلیس، ارتش و نیروهای داوطلب مردمی جهت پایان دادن به حضور تروریست‌ها در مناطق درگیر و تسهیل بازگشت خانواده‌های آواره عراقی به مناطق سکونتشان تشکیل می‌شود.

الدلوی در ادامه گفت که تشکیل نیروهای مشترک به دور از هرگونه درگیری سیاسی، نقشه راهی مناسب برای اجرای توافقنامه سیاسی و امنیتی در مناطق مشترک است.

وی همچنین تلاش سیاسی بیشتر جهت تحقق ثبات امنیتی و سیاسی را خواستار شد.

صادق الحسینی، رئیس کمیته امنیتی استان دیالی نیز اعلام کرد: هدف از این توافقنامه آن است که به مردم عراق اطمینان دهیم هیچ گونه تغییر جمعیتی در استان دیالی رخ نداده است.

وی افزود: نیروی مشترک در اسرع وقت خانواده‌های آواره عراقی را به خانه‌های خود باز خواهد گرداند.

پیش از این حزب اتحاد میهنی کردستان در استان دیالی اعلام کرده بود هیچ گونه اختلاف نظری میان پیشمرگ‌ها و داوطلبان مردمی در جلولا وجود ندارد و روابط دو طرف مستحکم است و هر دو در یک جبهه علیه افراطی گری می‌جنگند.

انتهای پیام

کد N873035

وبگردی