آفتاب
در طول یک سال اعلام خلافت خودخوانده‌اش؛

داعش بیش از 3000 مورد اعدام در سوریه داشته است

داعش بیش از 3000 مورد اعدام در سوریه داشته است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در طول یک‌ سال عمر «خلافت» خودخوانده خود بیش از 3000 عملیات اعدام را در سوریه اجرا کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که در طول یک‌ سال گذشته از زمان اعلام «خلافت» در 29 ژوئن 2014، داعش بیش از 3000 عملیات اعدام علیه غیرنظامیان و نیروهای نظامی و افراد مسلح داشته است.

در این گزارش که در نخستین سالگرد اعلام «خلافت» داعش منتشر شده است. رخ دادن 3027 عملیات اعدام توسط داعش فقط در سوریه مستند شده است.

تعداد غیرنظامیان اعدام شده به 1787 تن از جمله 74 کودک و 86 زن می‌رسد. در میان آنها 930 تن از عرب‌های اهل تسنن از عشیره الشعیطات هستند که مردم آن علیه داعش در هنگام آغاز پیشروی‌های این گروه در استان دیرالزور در شرق سوریه ایستادند. همچنین 223 تن از آنها غیرنظامی کرد هستند که ظرف 48 ساعت این هفته در کوبانی در استان حلب کشته شدند.

تروریست‌ها همچنین 216 تن از نیروهای مخالف نظام سوریه و 881 تن از نیروهای نظام را کشته‌اند.

در میان آنها بیش از 300 سرباز هستند که پس از اسیر شدن در میدان نفتی شاعر در استان حمص در مرکز سوریه در تابستان 2014 کشته شدند.

این کشتارها یا به صورت بریدن سر یا به ضرب گلوله و یا پرتاب از ساختمان بلند یا با سنگسار یا با سوزاندن صورت گرفته است.

در همین حال، گروه تروریستی داعش بیش از 8000 نیروی خود را از دست داده است.

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که داعش همچنین 143 تن از اعضای خود را به اتهام «جاسوسی به نفع کشورهای خارجی» کشته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که بیشتر این افراد پس از آنکه می‌خواستند به کشورهایشان بازگردند، کشته شده‌اند و آنها تابعیت‌های غیرسوری داشتند.

انتهای پیام

کد N872943

وبگردی