آفتاب
در پی حمله تروریستی اخیر؛

تونس 1000 نیرو در مناطق گردشگری مستقر می‌کند/احتمال اعلام حالت فوق‌العاده در این کشور

تونس 1000 نیرو در مناطق گردشگری مستقر می‌کند/احتمال اعلام حالت فوق‌العاده در این کشور

وزیر کشور تونس از آغاز به کار "پلیس گردشگری مسلح" خبر داد که این گام با هدف محدود کردن خطرات علیه مناطق گردشگری صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، "ناجم الغرسلی"، وزیر کشور تونس عنوان داشت: ما آمادگی خود را به وزارت گردشگری اعلام کرده‌ایم و قرار است 1000 نیرو را برای مراقبت از مناطق گردشگری و سواحل تونس مستقر کنیم و این اقدام از سوی نهاد نخست‌وزیری و ریاست جمهوری اجرا و پیگیری می‌شود. در هتل‌های تونس نگهبانی و مراقبت کارآمدی وجود ندارد و این نیروها نیازمند سلاح‌هایی برای مقابله با خطرات تروریستی هستند.

حمله خونین به هتلی در سوسه در روز جمعه نشان داد که این کشور با خلأ امنیتی آشکاری در اطراف هتل‌ها مواجه است که این امکان را به یک تروریست مسلح داد تا آزادانه به سمت گردشگران گلوله شلیک کند.

در همین حال، باجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس در دیداری با اعضای دولت و فرماندهان امنیتی و نظامی برجسته این کشور به بررسی اقدامات بیشتر پس از حمله تروریستی به یک هتل در سوسه پرداخت.

وی بر لزوم افزایش سطح احتیاط و هشدار برای مقابله با تمامی خطراتی که امنیت تونس را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

السبسی همچنین از نخست وزیر این کشور خواست تا به بررسی امکان اتخاذ تدابیر فوق العاده براساس شرایط کشور و تعیین نیازهای فوری نیروهای امنیتی و ارتش بپردازد.

وی در خصوص تعداد قربانیان این حملات نیز گفت: ما در گذشته شاهد حملات مشابهی بودیم اما آن کشته و زخمی‌هایی که در حادثه سوسه دیدیم، بی‌سابقه بود.

در همین حال، منابع سیاسی تونسی امکان اعلام حالت فوق العاده تا زمان بهبود اوضاع امنیتی خبر دادند.

انتهای پیام

کد N872828

وبگردی