آفتاب

افزایش تدابیر امنیتی در مساجد بحرین به دنبال تهدید داعش

افزایش تدابیر امنیتی در مساجد بحرین به دنبال تهدید داعش

در پی تهدید گروه تروریستی داعش به انجام عملیات تروریستی در مساجد بحرین در روز جمعه، مسئولان رژیم آل خلیفه تدابیر امنیتی را برای حمایت از مساجد اتخاذ کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، پس از آنکه یک عامل انتحاری روز جمعه گذشته به مسجد امام صادق (ع) در کویت حمله کرد، ترکی البنعلی، یکی از رهبران داعش که دارای تابعیت بحرینی است تهدید کرد جمعه آینده نوبت بحرین است و عملیات بعدی این گروه مساجد بحرین را هدف قرار داده است.

ترکی البنعلی و دو تن از برادرانش جزو 72 فردی هستند که در پایان ژانویه گذشته از سوی دولت بحرین سلب تابعیت شدند.

به دنبال این تهدید وزارت کشور بحرین نشستی را با حضور راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور، خالد بن علی آل خلیفه، وزیر دادگستری و امور اسلامی و اوقاف، طارق حسن الحسن، رئیس امنیت کل، سلمان به عیسی آل خلیفه، رئیس شورای اداره اوقاف اهل سنت و محسن خلف العصفور، رئیس اداره اوقاف شیعه برگزار کرد و به بررسی اقدامات امنیتی برای حمایت از مساجد پرداخت.

در این نشست حاضران بر لزوم همکاری و هماهنگی میان مردم و دستگاه‌های امنیتی برای حفظ جان شهروندان و نمازگزاران در مساجد تاکید کردند.

همچنین در این نشست حاضران توافق کردند تا مساجد پس از پایان نماز بسته شده و نظارت دقیق و مداوم بر تمامی مساجد انجام شود.

وزیر کشور بحرین نیز تاکید کرد که باید اقدامات قانونی برای بررسی خطابه‌های کسانی که در مساجد سخنرانی می‌کنند اتخاذ شده و از ایراد خطابه‌هایی که به تندروی دعوت می‌کنند ممانعت به عمل آورد.

انتهای پیام

کد N872710

وبگردی