آفتاب

العبادی: باید با تفکر تروریستی مبارزه کنیم/نیروهای ما آماده اقدام علیه داعش هستند

العبادی: باید با تفکر تروریستی مبارزه کنیم/نیروهای ما آماده اقدام علیه داعش هستند

نخست وزیر عراق با بیان اینکه کشورش از لحاظ اقتصادی یک کشور ورشکسته نیست، اعلام کرد که نیروهای کشورش آماده خیزش علیه تروریست‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در سخنرانی هفتگی خود گفت: نیروهای ما با هدف آزادسازی خاک بیشتری از عراق پیشروی‌ کرده‌اند و نیروهای قهرمان ما آماده خیزش علیه دشمن در مناطق متعدد هستند. من از ساکنان آن مناطق می‌خواهم که در محاصره تروریست‌ها با برادرانشان همکاری کنند.

العبادی تاکید کرد: نیروهای ما ظرف چند روز گذشته و در حال حاضر به پیروزی‌های بزرگی چه در میدان جنگ و چه در حملات هوایی و با حمایت کشورهای ائتلاف و کشورهای دوست و برادر دست یافته‌اند و تلاش‌ اطلاعاتی نقشی واضح به ویژه با حمایت مردم غیورمان در مناطق مختلف داشته است که ما حصل آن بازداشت تعداد مهمی از تررویست‌ها و در راس آنها عبدالباقی السعدون است.

وی افزود: ما چندین بار تاکید کرد‌ه‌ایم که تفکر تروریستی مشکل واقعی است که باید با تمامی ابزارها با آن مقابله کرد. ما همچنین سندی را با برنامه‌ توسعه‌ سازمان ملل امضا کردیم که مسئولیت ارائه طرح‌های خدماتی و انسانی فوری به مناطق آزاد شده را در آینده‌ای نزدیک بر عهده دارد.

العبادی همچنین در خصوص اوضاع اقتصادی عراق گفت: با وجود چالش‌هایی که به دلیل کاهش شدید درآمدهای نفتی و افزایش نیازهایمان به دلیل ادامه بحران جنگ با تروریست‌ها با آن روبه‌رو هستیم اما میزان تولید نفت و صادرات آن افزایش‌های چشمگیری داشته است و این مساله تاکیدی بر این امر است که کشور ما ورشکسته نشده است.

انتهای پیام

کد N872697

وبگردی