آفتاب

آسانژ: فرانسه علیه آمریکا به خاطر رسوایی جاسوسی اقامه دعوی می‌کند

آسانژ: فرانسه علیه آمریکا به خاطر رسوایی جاسوسی اقامه دعوی می‌کند

موسس وب سایت افشاگر ویکی لیکس در مصاحبه‌ای گفت: به دنبال انتشار اسنادی در ارتباط با جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از مقام‌های ارشد فرانسه، پاریس احتمالا علیه واشنگتن اقامه دعوی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "جولیان آسانژ"، موسس وب سایت افشاگر ویکی لیکس در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی روسیا 1 گفت: ویکی لیکس مجموعه‌ای از گزارش های اطلاعاتی محرمانه را که از ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا دریافت کرده، منتشر کرده و براساس این اسناد مشخص شد که این آژانس از فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری کنونی فرانسه و نیکولا سارکوزی و ژاک شیراک، روسای جمهوری سابق و پیشین این کشور جاسوسی کرده بود.

در پی انتشار این اسناد محرمانه، اولاند نشست‌ فوق العاده‌ای برگزار کرده و این اطلاعات را غیرقابل قبول خوانده در همین حال، وزیر دادگستری فرانسه اعلام کرد که پاریس می‌تواند پیشنهاد پناهندگی به اسنودن و آسان بدهد.

آسانژ ادامه داد: این اسناد نشان می‌دهد که جاسوسی اتفاق افتاده و کسی در داخل امنیت آمریکا چنین فرمانی را صادر کرده است. هم اکنون دولت‌های اروپایی و فرانسه می‌توانند از آمریکا به خاطر این جاسوسی شکایت کنند.

ویکی لیکس اسناد مربوط به جاسوسی‌های آمریکا از مقام‌های فرانسوی را امروز (دوشنبه) منتشر می‌کند.

انتهای پیام

کد N872640

وبگردی