آفتاب

میرلوحی: در روزهای پایانی مذاکرات از هیاهو و تضعیف تیم مذاکره‌کننده بپرهیزیم

میرلوحی: در روزهای پایانی مذاکرات از هیاهو و تضعیف تیم مذاکره‌کننده بپرهیزیم

محمود میرلوحی گفت:‌ در روزهای پایانی مذاکرات وظیفه مردم حمایت، اعتماد و انتظار است و وظیفه دولت امانتداری،‌جدیت و در عین حال انعطاف‌پذیری تا رسیدن به توافق برد-برد است.

این فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا، با بیان اینکه کشور و نظام ما در نقطه بسیار حساسی قرار گرفته است، اظهار کرد: باید هرکس هر آنچه که می تواند جهت تقویت موقعیت و شرایط مذاکره‌کنندگان انجام دهد و منافع ملی را در نظر داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای تامین منافع ملی پذیرفته‌ایم پرونده هسته‌ای توسط جمعی از دولت به عنوان هیأت مذاکره‌کننده پیگیری شود، تصریح کرد: باید تیم مذاکره کننده را تا آنجا که می توانیم در شرایط مناسب قرار دهیم، تقویت کنیم، آن‌ها را پشتیبانی و تجهیز کنیم که البته تجهیز هیأت مذاکره‌کننده به حمایت همه جانبه است.

میرلوحی خاطر نشان کرد: ملت ایران علیرغم اینکه منافع ملی خود را دنبال می‌کند باید به تیم مذاکره‌کننده اعتماد داشته باشد چون آن‌ها افرادی امین، کاردان، کارشناس و با تجربه هستند و حمایت از تیم مذاکره‌کننده باعث تقویت آن‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ ان‌شاء‌الله توافقی به دست آید که تامین کننده منافع ملی‌مان باشد و حق غنی‌سازی و توسعه و تحقیق برای ایران به رسمیت شناحته شود و البته طبیعی است که در این دادو ستد و بده بستان ممکن است هیأت ایرانی مصلحت ببیند و نکاتی را برای توافق بپذیرد.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: حمایت مردم باعث می‌شود تا دولت احساس کند وظیفه امانتداری از حقوق ملت را به خوبی انجام داده است و توانسته است در موضع دفاع از حقوق ملت با صلابت و اقتدار و در عین حال نرمش قهرمانانه مذاکره را به نتیجه برساند.

میرلوحی اظهار کرد: در روزهای پایانی مذاکرات باید از هیاهو، بی‌انضباطی و تضعیف تیم مذاکره‌کننده پرهیز شود تا ان‌شاء‌الله نتیجه‌ای حاصل شود که دنیا، منطقه و کشورمان از نتایج آن سود ببرند.

انتهای پیام
کد N872620

وبگردی