آفتاب

شورای امنیت حمله الشباب در سومالی را محکوم کرد

شورای امنیت حمله الشباب در سومالی را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای مطبوعاتی حمله شبه‌نظامیان الشباب به هیات اتحادیه آفریقا در سومالی را که باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از سربازان کشور بروندی شد،‌ محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ پس از آن که شبه‌نظامیان گروه تروریستی الشباب یک پایگاه متعلق به هیات اتحادیه آفریقا در شهر لیگوی سومالی را تصرف کردند ده‌ها سرباز کشته شدند. شاهدان عینی اعلام کردند، در این محل بالغ بر 50 جسد مشاهده کرده‌اند که برخی از آنها بدون سر بوده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل،‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ اعضای شورای امنیت همدردی عمیق و مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان این حمله، مردم و دولت بروندی و همچنین هیات آمیسوم (هیات اتحادیه آفریقا در سومالی) و مردم و جمهوری فدرال سومالی اعلام می‌نماید.

در این بیانیه تصریح شد: اعضای شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر تاکید می‌کنند که تروریسم در همه اشکال و ظواهرش یکی از جدی ترین تهدیدها علیه صلح و امنیت بین‌المللی است و هر گونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آن و این که کجا،‌ چطور و توسط چه کسی رخ می‌دهد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است.

در این بیانیه تاکید شد: شورای امنیت بر لزوم سپردن عاملان،‌ سازماندهندگان،‌ حامیان مالی و پشتیبان‌های این اقدامات نکوهیده تروریستی به دست عدالت تاکید کرده و از همه کشورها می‌خواهد تا مطابق با وظایفشان تحت قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل به همکاری فعالانه با مقامات سومالی در این زمینه بپردازند.

هیات آمیسوم یک هیات حافظ صلح اتحادیه آفریقا در سومالی است که مجوز سازمان ملل را دارد.

انتهای پیام

کد N872142

وبگردی