آفتاب

تاکید استاندار کرمان بر لزوم تبیین و اجرای نظام بهره‌وری در اقتصاد کشور

تاکید استاندار کرمان بر لزوم تبیین و اجرای نظام بهره‌وری در اقتصاد کشور

استاندار کرمان گفت: براساس اسناد بالادستی باید به شرایطی برسیم که نظام بهره وری در کل اقتصاد کشور را تبیین و جاری کنیم و هرکسی براساس تلاش خود بهره‌مند شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "علیرضا رزم حسینی" امروز 7 تیرماه در بازدید از شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان اظهار کرد: صنعت برق، آب و همه صنایع و کشاورزی کشور ما از یک یارانه پنهان استفاده می‌کنند که از ثروت ملی برداشته و به طور غیرمستقیم به مردم پرداخت می‌شود.

وی افزود: باید در برنامه چهارم و پنجم توسعه براساس سیاست پلکانی، قیمت‌ها افزایش داده می‌شد و طی سه برنامه به قیمت‌های شفاف خود می‌رسید و در عین حال می‌بایست صنایع رشد کرده و به مردم فشار تورمی نیاید.

رزم حسینی تصریح کرد: در مقطعی این برنامه اجرا نشد و یک مرتبه قیمت حامل‌های انرژی 100 درصد افزایش داده و برنامه ریزی کنار رفت که تورم ناخواسته در اقتصاد ایران و شرکت‌های زیان‌ده ثمره آن است که روی دست دولت مانده و اکنون مجبور هستیم یارانه را به صنعت، کشاورزی و ... بدهیم.

دولت تدبیر و امید با برنامه‌ریزی تلاش می‌کند سعی و خطاهای قبلی را انجام ندهد

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید با برنامه‌ریزی تلاش می‌کند سعی و خطاهای قبلی را انجام نداده و مسیر برنامه‌ریزی مشخص که نظام آن در کشور احیا شد به وجود بیاید.

استاندار کرمان گفت: تا زمانی که اقتصاد یارانه‌ای وجود دارد، همواره با کمبود و کاستی در حوزه توسعه و پیشرفت و تامین نیازهای عمومی مردم رو به رو هستیم و تا زمانی که این مشکل حل نشود، نباید منتظر اتفاق جدی در اقتصاد ایران باشیم.

مقام عالی دولت در استان کرمان با بیان این‌که بخش عمده‌ای از درآمدهای دولت صرف پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی می‌شود و یارانه‌های پنهان ویژه در بخش کشاورزی بیش از یارانه نقدی است، تصریح کرد: واقعیت این است که بهره‌وری در بخش کشاورزی بسیار پایین است و طرح همیاران آب با هدف صرفه جویی و مدیریت آب اجرا می‌شود.

با 200 هزار هکتار می‌توانیم درآمدی بیش از الان داشته باشیم

وی ادامه داد: استان کرمان با توجه به کم آبی موجود باید در 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی به سمت کاهش سطح زیرکشت رفته و راندمان را افزایش دهد و با مدیریت صحیح در 200 هزار هکتار می‌توانیم درآمدی بیش از الان داشته باشیم.

استاندار کرمان اظهار کرد: حوزه کشاورزی ما مربوط به 200 سال قبل است و متاسفانه تاکنون پیشرفتی نداشته و درآمدهایی که باید در استان بماند، نیست و به خود کشاورزی بر نمی‌گردد.

وی افزود: در طرح همیاران آب به دنبال استفاده و رسیدن به حداکثر بهره‌وری هستیم و یکی از نکات مورد تاکید دولت‌ها، چاه‌های کشاورزی است که اگر نظام بهره‌وری در این حوزه اعمال شود، سهم برق نیز باید مشخص شود.

رزم حسینی گفت: باید در سال جاری بتوانیم از بند «ق» برای برقی کردن چاه‌های کشاورزی استفاده کنیم و دولت مابه‌التفاوت را پرداخت می‌کند.

وی با بیان این‌که کشور و استان متعلق به ماست و باید دست به دست هم دهیم تا آن را بسازیم، تصریح کرد: با توجه به این‌که اقتصاد نفتی داریم، به تدریج با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که اقتصاد مقاومتی می‌تواند اقتصاد کشور را مقاوم کند، واقعیتی است و براساس اسناد بالادستی باید به شرایطی برسیم که نظام بهره‌وری در کل اقتصاد کشور را تبیین و جاری کنیم و هرکس براساس تلاش خود بهره‌مند شود.

خدمات یارانه‌ای اقتصاد نفتی متعلق به نسل آینده است

استاندار کرمان تاکید کرد: همواره افراد ضعیف مورد حمایت دولت‌ها هستند اما اساسا این گونه نیست که 75 میلیون جمعیت بخواهند از خدمات یارانه‌ای اقتصاد نفتی که متعلق به نسل آینده است، استفاده کنند.

وی با بیان این‌که حوزه فرهنگ نیز باید کمک کند، افزود: یکسری ابزارهای حکومتی وجود دارد که دولت برای اعمال حاکمیت و بهبود وضع جامعه استفاده می‌کند.

رزم حسینی تصریح کرد: هدف مدیریت استان در جهت خلق منابع و مزیت‌های جدید در استان است که در هر حوزه‌ای دارای مزیت‌های بسیاری هستیم و می‌تواند تبدیل به ثروت شده و در خدمت مردم قرار بگیرد و زمینه اشتغال را فراهم و سطح رفاه عمومی را افزایش دهد.

استاندار کرمان با بیان این‌که توفیقات خوبی کسب شده، اما راضی نیستیم، اظهار کرد: هشت درصد تفاهمنامه‌های سرمایه گذاری معادل 8 هزار میلیارد تومان در استان در حال اجراست و برخی از آنها به علت شرایط کشور و منطقه اجرایی نشده است.

وی در ادامه گفت: 320 روز آفتابی در استان کرمان وجود دارد لذا باید به سمت استفاده از انرژی‌های نو برویم.

انتهای پیام

کد N872106

وبگردی