آفتاب
گزارش ایسنا از وین

موگرینی: دلایلی که می‌خواهیم به توافق دست یابیم همچنان پا برجاست

موگرینی: دلایلی که می‌خواهیم به توافق دست یابیم همچنان پا برجاست

نماینده 1+5 در مذاکرات با ایران گفت: ما انعطاف داریم که اگر همانند لوزان مذاکرات چند روز بیشتر شد، ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به وین، فدریکا موگرینی روز یکشنبه قبل از ورود به محل مذاکرات ایران و 1+5 در جمع خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ گفت: امروز تمرکز ما بر روی موضوعات سیاسی‌ است . همچنان به تیم‌های‌مان راهنمایی می‌کنیم که کار را نهایی کنند. ما این کار را برای چند روز پیش رو انجام می‌دهیم .

وی ادامه داد: پایبند به چارچوب زمانی مشخص شده هستیم. روشن است که ما انعطاف داریم که اگر مذاکرات همانند لوزان چند روز بیشتر شد ادامه دهیم. مهم این است که تفاهم سیاسی را که در ماههای پیش به دست آوریم به توافق جامع تبدیل کنیم. اگر اراده سیاسی لازم وجود داشته باشد می‌توانیم به آن‌جا برسیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: گفت‌وگوها دشوار خواهد بود و همیشه هم دشوار بوده، اما غیر ممکن نسیت همانطور که گفتم مسلم، اراده سیاسی است.

وی گفت: دلایلی که می‌خواهیم به توافق دست یابیم همچنان پا برجاست؛ می‌شود و می‌توان گفت بیشتر از هر زمان دیگری.

نماینده 1+5 در مذاکرات با ایران تصریح کرد: مهم‌تر از همه این است که این توافق در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است. موضوع امنیت ما و امنیت بین‌المللی است و به نظر من همه طرف‌ها بر این موضوع واقفند که سرچشمه این روند قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. در نتیجه این مذاکرات دشوار خواهد بود. اما اراده سیاسی جامعه بین‌اللمل مبتنی بر نیاز به یک توافق خوب است.

به گزارش ایسنا، فلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس نیز تا دقایقی دیگر به محل مذاکرات وارد می شود.

قرار است معاون وزیر خارجه چین نیز تا ساعتی دیگر با محمد جواد ظریف دیدار کند.

سومین دور مذاکرات وزیران خارجه ایران و آمریکا صبح امروز به مدت دو ساعت انجام شد. هم‌چنین قرار است ظریف عصر امروز به ترتیب با وزیر خارجه انگلیس، معاون وزیر خارجه چین و سپس وزیر خارجه آلمان دیدار کند.

انتهای پیام

کد N872102

وبگردی