آفتاب

سفیر سابق آمریکا در مسکو: تنها یک احمق تمام‌عیار می‌تواند به روسیه حمله کند

سفیر سابق آمریکا در مسکو: تنها یک احمق تمام‌عیار می‌تواند به روسیه حمله کند

سفیر سابق آمریکا در روسیه تاکید کرد که درباره تحولات سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته روسیه در سراسر مرزهای غربی اغراق نشود چون غرب در حقیقت تهدیدی برای مسکو به شمار نمی‌رود و ناتو هرگز به دنبال حمله به روسیه نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایکل مک فال، سفیر سابق آمریکا در روسیه که به دنبال تخفیف دادن نگرانی‌های روسیه درباره تحولات نظامی ناتو و لفاظی‌های رو به فزاینده ائتلاف است، گفت: روس‌ها باید درباره تسلیحات دفاعی ناتو نزدیک مرزهایشان هیچ نگرانی نداشته باشند. جنگ‌افزار نظامی ناتو نباید برای روس‌ها نگرانی به همراه داشته باشد. چراکه روسیه هم به دنبال حمله به کشورهای عضو ناتو نیست. روسیه حتی باید درباره تسلیحات دفاعی ناتو نزدیک مرزهای خود نگران نباشد.

اظهارنظرهای اخیر سفیر سابق آمریکا در روسیه به این مساله اشاره کرد که تنها یک احمق تمام‌عیار می‌تواند به فکر حمله به روسیه بیفتد.

برای مسکو به طور حتم باور این مساله کاملا دشوار است که استقرار آن همه نیرو و سلاح در نزدیک مرزهایش تنها هدف دفاعی دارد و همین امر متقاعد کردن روسیه را در صلح‌آمیز بودن استقرار این تسلیحات دشوارتر می‌کند.

قدرت نهایی واضح ناتو روسیه را ترغیب کرده تا گام‌هایی را برای حفاظت از خود در قبال هرگونه تهدید احتمالی علیه صلح و امنیتش بردارد و برای این منظور، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه اعلام کرد که 40 موشک بالستیک بین‌قاره‌ای را در 2015 به ناوگان نیروهای استراتژیک روسیه می‌افزاید.

در ضمن روسیه به دنبال تقویت نیروی هوایی خود در مرز غربی و استقرار تعدادی سیستم دفاع هوایی مدرن SHOO تریومف و پانتسیو است. این اقدام بخشی از برنامه مدرن کردن ارتش روسیه تا 2020 است.

با این حال، سفیر سابق ایالات متحده در روسیه به این مساله اشاره کرد که نیازی به استقرار این تسلیحات نیست و ناتو هرگز به روسیه حمله نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N872065

وبگردی