آفتاب

اشتاین‌مایر: 1+5 نباید شکست بخورد

اشتاین‌مایر: 1+5 نباید شکست بخورد

وزیر امور خارجه آلمان گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 باید به یک راه حل منجر شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگو با روزنامه‌ دی ولت ضمن تاکید بر لزوم دستیابی به یک راه حل در مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت:‌ گروه 1+5 نباید در رایزنی‌هایش با ایران شکست بخورد.

اشتاین مایر ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ضرب الاجل، تمام طرف‌ها به دنبال سازش هستند تا بتوانند یک توافق را نهایی کنند.

بر اساس گزارش شبکه خبری دویچه وله، مقامات ایران و آمریکا می‌گویند که برای رفع اختلافات اصلی باقیمانده بر سر توافقی که لغو تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا را در پی داشته باشد، کار زیادی باید انجام شود.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که اکنون این کار ضروری است. چون بدون یک توافق،جامعه بین‌الملل متحمل یک شکست در حل یک مناقشه دیپلماتیک از طریق مذاکره خواهد شد.

وزرای امور خارجه ایران، آمریکا و فرانسه در تلاش برای به سرانجام رسیدن این مذاکرات روز شنبه در وین دیدارهای دو جانبه‌ای را با یکدیگر برگزار کرده‌اند.

کری و ظریف وزرای امور خارجه آمریکا و ایران پس از دوبار دیدار در روز شنبه نسبت به حصول یک توافق ابراز خوش بینی کرده و از احتمال ادامه این مذاکرات پس از ضرب‌الاجل 10 تیر به مدت تنها چند روز خبر دادند.

کری بیان کرد:‌ از نظر من همه افراد خواهان حصول یک توافق هستند. اما ما باید روی مسائل سختی کار کنیم.

وی تاکید کرد: من امیدوار هستم.

همچنین ظریف گفت که اگر گروه 1+5 گام‌های مثبت را بردارد و خواسته های زیاده از حد نداشته باشد، به طور قطع به توافقی دست خواهیم یافت که به نفع همگان است.

به گزارش ایسنا، غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند. این در حالی است که ایران همواره تاکید می‌کند فعالیت‌های هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و برای رفع این نگرانی‌ها نیز با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کرده است.

انتهای پیام

کد N871853

وبگردی