آفتاب

فرهنگی: خلاء ها و نقاط ضعف اقتصاد مقاومتی شناسایی شود

فرهنگی: خلاء ها و نقاط ضعف اقتصاد مقاومتی شناسایی شود

یک عضو هیأت رئیسه مجلس بر لزوم شناسایی خلاءها و نقاط ضعف در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

محمد حسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌ با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی در دیدار کارگزاران نظام اظهار کرد: در این رابطه مجلس مصوبه ای را دارد که به تائید شورای نگهبان رسیده و ابلاغ شده است، در آن مصوبه مقرر شده شورای مرکب از مسئولان سه قوه در نشست‌های منظمی موضوعات مربوط به اقتصاد مقاومتی را به طور جد پیگیری کنند و نسبت به شناسایی و حذف قوانین مقررات مزاحم از طرف دولت ومجلس اقدام شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی هر جا نیاز به ورود قوای سه گانه است، قوا باید ورود کنند تا زمینه برای انجام هر گونه فعالیت در این خصوص فراهم شود. همچنین حضور معاونین سه قوه و حسب مورد دستگاه ها ذیربط در این جلسات می تواند مقدمه تاثیرگذاری های قابل توجهی باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: البته این انتظار وجود دارد که راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی سریعتر و فوری تر باشد مثلا جا افتادن این موضوع به عنوان یکی از موضوعات مورد توجه کارشناسان و افکار عمومی که تا حد زیادی جای خود را باز کرده اما هنوز به اقدام عملی در این زمینه وجود دارد.

فرهنگی، شناسایی خلاء ها و نقاط ضعف و حرکت به سمت شناسایی قوانین مزاحم را از دیگر ملزومات اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد: این اقدامات در کنار انواع فعالیت های مورد نیاز برای اینکه به جمع‌بندی مناسبی در اجرا برسیم لازم به نظر می رسد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت:‌ تعیین اولویت ها و اقدامات فرهنگی مورد نیاز و همچنین اقدامات اجرایی می تواند بسته سیاستی اجرای اقتصاد مقاومتی را توجیه کند.

انتهای پیام

کد N871735

وبگردی