آفتاب

وزیر دفاع انگلیس: با رخدادهای جمعه خونین لرزه بر اندام ما نمی‌افتد

وزیر دفاع انگلیس: با رخدادهای جمعه خونین لرزه بر اندام ما نمی‌افتد

وزیر دفاع انگلیس با اشاره به رخدادهای جمعه خونین در سه کشور جهان توسط داعش گفت: اقداماتی که این گروه تروریستی در فرانسه، تونس و کویت انجام داد باعث نمی‌شود که ما بترسیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه دیلی‌میل، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس گفت: مردم در حالی قربانی حملات افراد مسلح شدند که در تونس مشغول گذراندن تعطیلات و در کویت مشغول عبادت روز جمعه بودند. در فرانسه هم تیراندازی مرد مسلحی جان چند نفر را گرفت. اینها توسط داعش صورت گرفته و خشونت‌هایی غیرقابل بیان هستند و هدف متزلزل کردن ما و بیمناک کردن ما است.

وی ادامه داد: از 38 فردی که در ساحل تونس کشته شدند، 15 تن انگلیسی بودند. این حملات نشان‌دهنده ذات و ماهیت جهانی تروریسم است. ما در کنار دوستانمان در فرانسه، تونس و کویت می‌مانیم و تیم مشاوره در محل داریم و کمک می‌کنیم تا به اوضاع رسیدگی شود. ما باید با این تروریسم و بیان مسموم افراط‌گرایی مقابله کنیم.

وزیر دفاع انگلیس گفت: این یک ایدئولوژی و طرز فکری است که می‌خواهد خلافتی را در خاورمیانه شکل دهد و از آنجا به عنوان پایگاهی برای انجام حمله به انگلیس و سایر کشورها استفاده کند. امنیت و دفاع بریتانیا منوط به اقدامات مناسب علیه این گروه و ایدئولوژی آن است تا از رادیکالی و تندرو شدن جوانان جلوگیری کند و توطئه‌های تروریستی را خنثی کند و با سایر کشورها و شرکا به مقابله با این گروه بپردازد و مناطق امن داعش را از میان بردارد. حملات روز جمعه به ما یادآوری می‌کند که ما چقدر به سرویس‌های امنیتی و نیروهای مسلح وابسته هستیم تا ایمن بمانیم. در روز نیروهای مسلح انگلیس ما به تمام افراد چه در داخل و چه در سایر نقاط جهان که برای حفاظت از ما در مقابل تروریسم مستقر هستند، ادای احترام کردیم. از سپتامبر 2014، هواپیماهای ما قریب به 1000 ماموریت و 300 حمله علیه داعش انجام داده‌اند. در ماه جاری میلادی هم ما 125 سرباز دیگر را برای آموزش نیروهای عراقی برای مقابله با بمب‌های چسبان یا کنار جاده‌ای اعزام کردیم.

مایکل فالون ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 900 پرسنل بریتانیا در خاورمیانه به مقابله با تروریسم کمک می‌کنند. در اینجا در انگلیس نیز نیروهای مسلح خودمان به مقابله با تروریسم می‌پردازند و هر آنچه را که لازم است برای امنیت ما انجام می‌دهند. حملات تروریستی تنها باعث قوی‌تر شدن ما و تقویت امنیت برای حفاظت از کشورمان می‌شود.

انتهای پیام

کد N871555

وبگردی