آفتاب

بازداشت راننده‌ عامل انتحاری حادثه کویت/انتقال پیکر 8 شهید به نجف

بازداشت راننده‌ عامل انتحاری حادثه کویت/انتقال پیکر 8 شهید به نجف

در حالی که مقامات کویتی از بازداشت راننده‌ای که عامل انتحاری را به مسجد امام صادق رسانده، خبر دادند. پیکرهای هشت تن از شهدای این حادثه تروریستی با هواپیمایی برای تدفین به نجف منتقل شدند.

در حالی که مقامات کویتی از بازداشت راننده‌ای که عامل انتحاری را به مسجد امام صادق رسانده، خبر دادند. پیکرهای هشت تن از شهدای این حادثه تروریستی با هواپیمایی برای تدفین به نجف منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت کشور کویت اعلام کرد مقامات این کشور موفق به بازداشت راننده‌ای شدند که عامل انتحاری انفجار روز جمعه این کشور را به مسجد امام صادق (ع) رسانده بود و همچنین فردی که عامل انتحاری را در خانه خود اسکان داده بود را دستگیر کردند.

پیش از این مقامات کویت مالک خودرویی که عامل انتحاری را به محل حادثه رسانده بود، دستگیر کرده بودند. سپس موفق به شناسایی هویت راننده خودرو شدند.

وزارت کشور کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد: راننده فردی به نام عبدالرحمان صباح عیدان سعود از جمله افرادی است که به شکل غیرقانونی در کویت اقامت داشته و هنگام بازداشت در یکی از خانه‌های منطقه رقه در اطراف پایتخت این کشور پنهان شده بود.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد صاحب خانه‌ای که این راننده در آنجا مخفی شده بود از جمله افراد تندرو است و تحقیقات برای کشف و شناسایی تمامی عاملان این حمله ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی کویت نیز اعلام کرد: پیکرهای هشت تن از شهدای حادثه تروریستی در مسجد امام صادق این کشور که هنگام ادای نماز جمعه به شهادت رسیدند، توسط یک فروند هواپیمای ویژه کویت برای تدفین به شهر نجف عراق منتقل شدند.

صباح الاحمد الصباح، امیر کویت دستور تهیه هواپیمای ویژه انتقال پیکرهای شهدا را صادر کرد تا به این ترتیب امکان دفن پیکرهایی که خانواده‌هایشان تمایل دارند در شهر نجف فراهم شود.

روز شنبه پیکر 18 تن از شهدای این حادثه تروریستی با حضور هزاران تن از مردم کویت، صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و جمعی از وزرای این کشور تشییع شد.

در این حادثه 27 تن از جمله سه ایرانی شهید و بیش از 200 تن دیگر زخمی شدند.

در حالی که دمای هوای این روزهای کویت به 45 درجه می‌رسد و با وجود روزه‌دار بودن مردم این کشور، هزاران کویتی در تشییع پیکر این شهدا حضور یافتند و شعارهای مذهبی سر می‌دادند.

مرزوق الغانم، رئیس پارلمان کویت که در این مراسم در کنار جمع بزرگی از نمایندگان و وزرای کویت حضور یافته بود به خبرنگاران گفت: این جمعیت که برای تشییع شهدا آمده‌اند نشان دهنده شکست اهداف این اقدام تروریستی است.

وزارت بهداشت کویت نیز اعلام کرد، هنوز 40 تن دیگر در بیمارستان‌ها مراحل درمان را طی می‌کنند.

وزارت کشور کویت نیز اعلام کرد، از روز شنبه به مدت سه روز در مسجد «الکبیر» (بزرگترین مسجد اهل تسنن کویت) مراسم عزاداری برای این قربانیان برپاست.

دستگاه امنیتی کویت بدون اعلام جزئیات بیشتر تنها افزود: در حال بازجویی از چند فرد مظنون در این پرونده هستیم.

شیخ محمد عبدالله الصباح، وزیر امور هیات دولت کویت نیز از تشکیل نشستی فوری با حضور نمایندگان پارلمان با حضور دستگاه‌های امنیتی و پلیس خبر داد.

عبدالحمید دشتی، نماینده پارلمان کویت نیز با هشدار نسبت به پیامدهای این انفجار تروریستی در کویت، پیش‌بینی کرد عملیات تروریستی دیگری در کویت و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شود.

دشتی در گفت‌وگویی تلفنی با شبکه تلویزیونی سوریه نسبت به پناهگاه‌های پنهان داعش در کویت که توسط صهیونیست‌ها برای ایجاد ترس و وحشت در کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد شده، هشدار داد و گفت: ما احتمال حوادث بیشتری را می‌دهیم چراکه فکر می‌کنیم این تروریست‌ها که عراق و سوریه تاکنون رنج و زخمت بسیاری را به خاطر آنها متحمل شده‌اند، کویت و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز به زودی دچار این مشکل خواهند شد.

وی در ادامه با انتقاد از بی‌توجهی کشورهای حوزه خلیج فارس به خطر تروریسم در سوریه و عراق گفت: ما این انتظار را داریم چون سال‌ها کاری نکردیم و زمانی که تروریسم صهیونیستی با لباس اسلام در سوریه و عراق فعالیت داشت، ما اجازه دادیم تمام کشورهای اسلامی از دورترین نقطه تا نزدیکترین آن را درنوردد و البته کویت نیز بخشی از این سرزمین‌های اسلامی است و باید بهای این بی‌توجهی را بپردازد.

دشتی ادامه داد: ما می‌بایست در سوریه مقابل تروریسم می‌ایستادیم و از این کشور که دارای تمدن، موقعیت ویژه جغرافیایی و اهمیت استراتژیک است، دفاع می‌کردیم ولی وقتی اجازه دهیم تروریسم، سوریه، عراق، مصر و یمن را هدف قرار دهد طبیعی است که ما هم به عنوان امت اسلامی باید هزینه آن را بپردازیم.

انتهای پیام

کد N871481

وبگردی