آفتاب

دستور آرژانتین برای توقیف دارایی شرکت‌های نفتی در جزایر فالکلند

دستور آرژانتین برای توقیف دارایی شرکت‌های نفتی در جزایر فالکلند

یک قاضی آرژانتینی دستور داد تا 156 میلیون دلار و سایر دارایی‌های شرکت‌های انگلیسی و آمریکایی که در آبهای نزدیک جزایر مورد مناقشه فالکلند به دنبال استخراج نفت هستند، توقیف شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، قاضی "لیلیان هرائز"، مستقر در منطقه «تیرا دل فوئگو» در جنوب آرژانتین همچنین دستور داد تا این شرکت‌ها فعالیت‌های اکتشافی‌شان را متوقف کنند.

آرژانتین بر روی جزایر تحت کنترل انگلیس در جنوب اقیانوس اطلس ادعا دارد و دو کشور بر سر این جزایر در سال 1982 وارد جنگ شدند. جنگ فالکلند 74 روز به طول انجامید و در جریان آن حدود 1000 تن کشته شدند. این جنگ با اعزام نیروهای انگلیس و اخراج سربازان آرژانتینی به پایان رسید.

طی سال‌های اخیر و در پی کشف ذخایر چشمگیر نفت در نزدیکی جزایر مورد مناقشه، خصومت میان آرژانتین و انگلیس به شدت افزایش یافته است. آرژانتین همچنان بر روی این جزایر ادعا دارد و آن را با نام "مالویناس" می‌خواند اما انگلیس حاضر به مذاکره نیست.

قاضی آرژانتینی اعلام کرد که این شرکت‌ها در آب‌های سرزمین آرژانتین فعالیت‌ می‌کنند اما مشخص نیست که آرژانتین چگونه می‌خواهد پول و تجهیزات استخراج نفت از جمله کشتی و سکوی شناور را توقیف کند.

انتهای پیام

کد N871449

وبگردی