آفتاب
هروی در گفت و گو با ایسنا،

بسیاری از اهل تریبون آنچه که می‌گویند با آنچه که انجام می‌دهند متفاوت است

بسیاری از اهل تریبون آنچه که می‌گویند با آنچه که انجام می‌دهند متفاوت است

نماینده مردم قائنات در مجلس با بیان این که متاسفانه در جوامع صاحب پایگاه‌های دینی گاه بدون سندیت به مباحثی که مبتنی بر مستندات سالم نیست پرداخته می‌شود گفت: بسیاری از اهل تریبون آنچه که می‌گویند با آنچه که انجام می‌دهند متفاوت است.

جواد هروی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: یکی از مشخصه‌های اساسی فضاهای سیاسی این است که متاسفانه در آن افرادی که صاحب صحبت، تریبون و صاحبان مخاطب هستند سعی می‌کنند بر اساس جو فراهم آمده حرکت‌های احساسی و شعارپسند داشته باشند که متاسفانه گاهی هم نگاه پوپولیستی یا عوام فریبانه پیدا می‌کنند.

وی افزود: البته در مباحث دینی انتظار می‌رود که در میان مردمی که صاحب رویکردهای دینی و یا نگرش‌های مذهبی هستند چنین فضاهایی را کمتر ببینیم. اما متاسفانه برخلاف این قضیه شاهد هستیم که در میان جوامع صاحب پایگاه‌های دینی این قضیه به وسعت وجود دارد و گاه بدون سندیت به مباحثی پرداخته می‌شود که بعضا مذموم و مبتنی بر مستندات سالم نیست.

نماینده مردم قائنات در مجلس همچنین تصریح کرد‌: گاهی وقتی یک فرد معتقد و متدین در فضای سیاسی متمسک به ابزار غیر اخلاقی جهت رسیدن به اهداف خود می‌شود که این مساله در آیین هیچ مکتب سیاسی وجود ندارد و از این رو انسان را متاثر می‌کند که در مضامین سخن یا قلم برخی از صاحب نظران نتیجه گیری‌های غیر منطقی می‌کنند که مبتنی بر مصالح فردی و شخصی است و این موضوع هم نه در فرهنگ ما و نه در مکتب ما پذیرفته شده است.

هروی ادامه داد: متاسفانه امروز در فضاهای خاص سیاسی و گاه فرهنگی‌مان دیدگاه‌ها و بارقه‌های غیر فرهنگی و گاه ضد فرهنگی مشاهده می‌شود که این مساله یاس‌آور و ناامید کننده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از این رو بسیاری از مسئولین و اهل تریبون آنچه که می‌گویند با آنچه که انجام می‌دهند و در اعتقادشان است متفاوت است. لذا ما به یاد بعضی از رهبران انقلاب فرانسه می‌افتیم که می‌گفتند آیین سیاست این است که آنچه بر زبان جاری می‌کنیم آن چیزی نیست که می‌دانیم و آنچه که می‌دانیم هیچ گاه بر زبان جاری نمی‌کنیم که متاسفانه این مساله به عنوان مکتب ماکیاول در روزگارمان مرسوم شده است.

انتهای پیام

کد N871422

وبگردی