آفتاب

خروج هزاران گردشگر از تونس پس از حمله تروریستی جمعه

خروج هزاران گردشگر از تونس پس از حمله تروریستی جمعه

هزاران نفر از گردشگران بعد از حمله تروریستی به هتلی در شهر توریستی «سوسه» در حال خروج از تونس هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، بلافاصله بعد از حمله تروریستی تونس صدها گردشگر به منظور برگشت به کشور خود به فرودگاه واقع در حدفاصل میان شهر سوسه و تونس رفتند.

در همین راستا یک گردشگر از شهر ولز سوئیس گفت: ما می ترسیم، اینجا امن نیست. گردشگر دیگری از بلژیک گفت: آژانس سیاحتی به ما توصیه کرده فورا به بلژیک بازگردیم.

شرکت توریستی «جت ایر» بلژیک نیز اعلام کرد: حدود دو هزار گردشگر بعد از حمله تروریستی به هتلی درشهر سوسه به بلژیک باز خواهند گشت. همچنین شرکت توریستی «تامسون» از اعزام ۱۰ فروند هواپیما به منظور بازگرداندن ۲۵۰۰ گردشگر انگلیسی و لغو تمام سفرها به این کشور در هفته آینده خبر داد.

«کورتنی مورتن» گرشدگر ۷۳ ساله انگلیسی در گفتگو با خبرگزاری فرانس پرس عنوان کرد: من بسیار خوش شانس هستم چرا که سالم بازخواهم گشت، خوشبختانه امروز سفر من تمام می شود.

این در حالی است که الباجی قائد السبسی رئیس جمهوری تونس این حمله تروریستی را ضربه کاری به اقتصاد کشورش دانسته و سلوی الرفیق وزیر گردشگری تونس نیز این اقدام را فاجعه ای برای اقتصاد و گردشگری این کشور برشمرده است.

گفتنی است ۴۰۰ هزار شهروند تونسی به صورت مسقتیم و غیر مستقیم در بخش گردشگری فعالیت می کنند و ۷ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور از بخش گردشگری است. تونس پیش از این نسبت به اقدامات تروریستی با نزدیک شدن فصل گردشگری هشدار داده و تدابیر امنیتی اتخاذ کرده بود ولی با این وجود عناصر تروریستی به این کشور نفوذ کرده و دست به اقدامات تروریستی زدند.

کد N871201

وبگردی