آفتاب

طلب عفو مانوئل نوریگا

طلب عفو مانوئل نوریگا

دیکتاتور زندانی سابق پاناما در اولین بیانیه خود از زمان برکناری‌اش از قدرت در سال 1990، از مردم کشورش تقاضای بخشش کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، مانوئل نوریگا، دیکتاتور سابق 81 ساله پاناما که 25 سال پیش در ژانویه 1990 به وسیله دخالت نظامی آمریکا از قدرت برکنار شد، با انتشار بیانیه‌ای از زندان پاناما سکوت خود را شکست.

نوریگا در این بیانیه گفته است: من از هر کسی که احساس می‌کند با اقدامات یا دستورات من مورد توهین، تاثیر یا آسیب قرار گرفته، تقاضای بخشش می‌کنم. من به عنوان آخرین ژنرال دوره حکومت نظامی به این چرخه پایان می‌دهم و به عنوان رئیس ارتش و رئیس دولت طلب بخشش می‌کنم.

نوریگا در گفت‌وگو با شبکه تله‌مترو پاناما (Telemetro Panamá) توضیح داد، پس از مشورت با خانواده، کلیسا و وجدانش تصمیم گرفته سکوتش را بشکند.

این دیکتاتور سابق پاناما که اکنون در حال گذراندن دوران 60 ساله محکومیت خود است اما از پاسخ دادن به سوالاتی درباره وقایع دوران قدرتش از او پرسیده می‌شد، خودداری کرد. نوریگا به دلیل انگیزه سیاسی برای کشتار در دوران قدرتش به 60 سال حبس محکوم شده است. با وجود اینکه خانواده‌اش پیشتر و در سال 2012 درخواست کرده بودند تا ادامه محکومیتش را در حصر خانگی بگذارند، خود وی هیچ درخواستی برای تغییر در شرایطش مطرح نکرد.

نوریگا پس از تسلیم خود به نیروهای آمریکایی در سال 1990، از سوی دادگاهی در میامی به قاچاق مواد مخدر، جنایت سازمان یافته و پولشویی محکوم شد. او پس از گذراندن 17 سال از حبس و 30 ساله خود در سال 2007، به فرانسه فرستاده شد تا با اتهام پولشویی خود در آنجا مواجه شود. او در نهایت در سال 2010 به پاناما بازگردانده شد تا در کشورش نیز محکوم شود.

با وجود این پیام تلویزیونی اما به نظر نمی‌رسد مردم پاناما به ویژه خانواده قربانیان اقدامات دیکتاتور سابق تحت تاثیر قرار گرفته و واقعاً او را بخشیده باشند.

نوریگا،‌دیکتاتور پاناما

انتهای پیام

کد N870791

وبگردی