آفتاب
ولایتی در دیدار قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی:

گروه‌های تکفیری روزی دامن کشورهای حامی خود را خواهند گرفت

گروه‌های تکفیری روزی دامن کشورهای حامی خود را خواهند گرفت

ولایتی خطاب به قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی گفت: با توجه به ارتباط شما با برخی کشورها که امروز از حامیان تروریست‌ها محسوب می‌شوند، انتظار می‌رود که خطر گروه‌های تروریستی را به آنها یادآوری کنید.

به گزارش خبرنگار مهر،«چوتائه-یونگ» قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی بعدازظهر امروز (شنبه) با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات، بر گسترش روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: روابط ایران و کره جنوبی از سال ۱۹۶۲ تاکنون مثبت و پایدار بوده است و من حامل پیام دوستی دولت و ملت کره جنوبی برای شما هستم.

قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی افزود: معتقدیم که آینده جهان تنها با همکاری کشورهای مهم امکانپذیر است.

یونگ همچنین تاکید کرد: از سال گذشته که وزرای دو کشور ایران و کره جنوبی با یکدیگر دیدار داشتند، گسترش روابط دوجانبه در دستور کار قرار گرفت.

ولایتی در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات منطقه و تحرک گروه‌های تروریستی، تصریح کرد: امروز داعش یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی است که تمام کشورها را می‌تواند تهدید کند و مسیحی، مسلمان، بودایی و یهودی امروز در خطر این گروه‌های تروریستی قرار دارند.

وی افزود: امروز داعش و گروه‌های تروریستی، سوریه را به آزمایشگاهی برای عملیات تروریستی و تمرین جنایت تبدیل کرده است. آنها در سوریه به زن و مرد رحم نمی‌کنند و افراد را به راحتی سر می‌برند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک به روابط داعش و کشورهایی همچون آمریکا اشاره کرد و گفت: با توجه به ارتباط کره جنوبی با برخی کشورها که امروز از حامیان تروریست‌ها محسوب می‌شوند، از شما انتظار می‌رود که به آنها یادآوری کنید که گروه‌های تروریستی و تکفیری منطقه روزی دامن کشورهای حامی آنها را خواهند گرفت و باید هر چه سریعتر از این حمایت‌ها دست بردارند.

 

کد N870738

وبگردی