آفتاب

مراسم سالانه مبارزه با امپریالیسم آمریکا با حضور گسترده مردم کره‌شمالی

مراسم سالانه مبارزه با امپریالیسم آمریکا با حضور گسترده مردم کره‌شمالی

بیش از 100 هزار تن از مردم کره شمالی با تجمع در خیابان‌های شهرهای این کشور، در مراسم سالانه مبارزه با امپریالیسم آمریکا شرکت کردند و شعارهای مقاومت در مقابل آمریکا سر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، بیش از 100 هزار تن از مردم کره شمالی در تجمع ضد آمریکایی به مناسبت قرار گرفتن در ماهی از سال که به عنوان ماه مبارزه با امپریالیسم آمریکایی نامگذاری شده، شرکت کردند.

امسال این مراسم سالانه با شصت و پنجمین سالگرد آغاز جنگ شبه جزیره کره مصادف شده است و به همین علت در تجمع امسال تظاهرکنندگان خشمگین‌تر از هر زمان به استادیوم کیم ایل سونگ در پیونگ‌یانگ رفته و ضمن محکوم کردن شرارت‌های آمریکا، بنرهایی را به نمایش گذاشتند تا احساسات ضد آمریکایی را در سراسر این کشور نشان دهند.

گرچه در آمریکا از جنگ داخلی 1950-1953 کره به عنوان جنگ فراموش شده یاد می‌کنند، اما در کره شمالی این جنگ به هیچ وجه یک جنگ فراموش شده نیست. در استادیوم‌های محل برگزاری تجمع امسال، تصاویری از قهرمانان جنگ داخلی کره که در طول این جنگ با رفتار بی رحمانه آمریکایی‌ها روبرو شدند، به نمایش گذاشته شده بود و از بلندگوها نیز شعارهای وطن‌پرستانه به گوش می‌رسید. مردم محلی در سراسر کره شمالی با برپایی تظاهرات در خیابان‌ها شعارهای مقاومت در مقابل آمریکا سر داده و آمریکا را تهدید به مقابله به مثل کردند.

در جریان این مراسم‌ها، رهبران سیاسی و چهره‌های ملی‌گرای مشهور سخنرانی‌هایی علیه آمریکا برگزار کرده و جرایم تاریخی آمریکا و ائتلاف نزدیکش با رقیب شماره یک کره شمالی، یعنی کره جنوبی را محکوم کردند.

مقامات کره شمالی در این مراسم ضد آمریکایی خواهان مقاومت مسلحانه درمقابل امپریالیست‌های آمریکایی در سراسر جهان شدند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از جهانیان می‌خواهیم تا با شرکت در مبارزه جهانی، امپریالیست‌های گنگستر آمریکایی را نابود کنند.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: آسیا باید دست راست آمریکا، آفریقا دست چپ، خاورمیانه پا و اروپا گردن آمریکا را قطع کنند. تنها راه پیش روی آمریکا این است که از ارتش و مردم کره شمالی عذرخواهی کند و پرچمی سفید به نشانه تسلیم نشان دهد.

مراسم سالانه ضد آمریکا در کره شمالی

مراسم سالانه ضد آمریکا در کره شمالی

مراسم سالانه ضد آمریکا در کره شمالی

انتهای پیام

کد N870686

وبگردی