آفتاب

بازداشت یک مظنون القاعده در فرودگاه رم

بازداشت یک مظنون القاعده در فرودگاه رم

پلیس ایتالیا از بازداشت یک شبه‌نظامی مظنون القاعده خبر داد که به دست داشتن در بمبگذاری سال 2009 میلادی در پاکستان و پناه دادن به مظنون دیگری که قصد انجام حمله انتحاری در ایتالیا را داشته، متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس جزیره "ساردینیه" در بیانیه‌ای گفت، این مرد پاکستانی اواخر روز پنج‌شنبه در فرودگاه "فیومیسینو" رم بازداشت شد.

آن‌ها افزودند، این بازداشت بخشی از عملیات گسترده مقابله با تروریسم ایتالیا در آوریل سال جاری میلادی است که در آن 10 تن بازداشت و هشت تن دیگر به اتهام عضویت در یک گروه مسلح که حملات در پاکستان، افغانستان و ویتنام را طراحی کرده تحت تعقیب هستند.

پلیس ایتالیا ادامه داد، فرد بازداشتی یکی از هشت مظنون پاکستانی و افغان است که تحت تعقیب بوده‌اند. آن‌ها این مظنون را که پس از ورود به ایتالیا از اسلام‌آباد بازداشت کردند، به پناه دادن به مظنونی که یک بمبگذار انتحاری بالقوه در رم و سپس در شهر "ساردینیه" است، متهم کرده‌اند.

آنجلینو آلفانو، وزیر کشور ایتالیا گفت، دولت رم سطح هشدار برای حملات احتمالی را افزایش داده و اقدامات نظارتی و شناسایی پلیس در خصوص اهداف بالقوه را تشدید کرده است.

پلیس ایتالیا فیلمی را از یک مرد با پیراهن چهارخانه منتشر کرد که در فرودگاه قدم می‌زد و سپس فیلمی را از مردی دارای ریش منتشر کرد که از خانه‌اش به خودروی پلیس اسکورت می‌شد. این مظنون به کمک به سازماندهی حمله‌ای با استفاده از خودروی بمبگذاری شده متهم شده است که در آن بیش از 100 تن در استان پیشاور پاکستان در سال 2009 میلادی کشته شدند.

کشورهای اروپایی پیش از کشتارهای روز جمعه به دنبال حملات مرگبار سال جاری میلادی به دفتر مجله "شارلی ابدو" در فرانسه و موزه "باردو" در تونس حالت هشدار برای حملات احتمالی را در بالاترین سطح قرار داده‌اند.

پلیس ایتالیا ماه گذشته میلادی یک مرد مراکشی را بازداشت کرد که به دست داشتن در حمله به موزه "باردو" متهم شده است. این مظنون با قایق مهاجران به ایتالیا رسیده بود و این مساله نگرانی‌ها از اینکه شبه‌نظامیان ممکن است در میان هزاران پناهنده‌ای که از شمال آفریقا به ایتالیا می‌آیند، تشدید کرد.

انتهای پیام

کد N870616

وبگردی