آفتاب

رهبر چچن پیوستن چچنی‌ها به داعش را "بلوف" خواند

رهبر چچن پیوستن چچنی‌ها به داعش را "بلوف" خواند

رهبر جمهوری چچن گزارش‌ها درباره اینکه تروریست‌های محلی به داعش پیوسته‌اند را رد کرد و گفت، این شایعات بلوف هستند و داعش هیچ شانسی برای موفقیت در چچن ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رمضان قدیرف، رهبر جمهوری چچن در مصاحبه‌ای با اینترفاکس گفت: اخبار و گزارش‌ها مبنی بر بیعت تروریست‌های چچن با داعش کاملا بلوف است. من به این مساله مشکوکم که تعدادی از تروریست‌های چچن که هنوز در جنگل‌ها مخفی هستند بتوانند به این ابلیس‌های داعش کمکی کنند.

رهبر جمهوری چچن ادامه داد: شبه‌نظامیان نمی‌توانند در چچن کاری انجام دهند و موفق باشند چون جمهوری چچن توسط پلیس و نیروهای امنیتی کنترل می‌شود و 99.9 درصد از مردم این کشور از صلح حمایت می‌کنند. مقام‌های جمهوری چچن تهدید از جانب داعش را درک می‌کنند و با آن مقابله خواهند کرد.

رمضان قدیرف گفت: چچن در خط مقدم جنگ علیه تروریسم است و در انجام این وظیفه موفق عمل کرده است. جمهوری چچن به یکی از آرام‌ترین مناطق در فدراسیون روسیه بدل شده است.

این صحبت‌ها از جانب رهبر جمهوری چچن کمی پس از آن مطرح شد که اندیشکده مطالعات جنگ گزارش داد گروه‌های تروریستی در قفقاز شمالی با داعش اعلام بیعت کردند.

از دسامبر 2014، روسیه رسماً داعش و جبهه النصره را تروریست اعلام کرد و تمامی شهروندان این کشور را از پیوستن در این سازمان‌ها منع کرده است.

اتحادیه‌های اصلی مسلمانان روسیه نیز داعش را گروه دشمن اسلام خوانده و خواستار مجازات اعضای این گروه شدند. همچنین، نخبگان مسلمان روس مکرراً گفته‌اند که پیروان این گروه را نباید اسلام‌گرا خواند چون آنها لکه ننگی بر مذهب هستند. آنها داعش را «دولت ابلیس» می‌دانند و رمضان قدریف، رهبر چچن نیز در اظهارات اخیر خود از همین عبارت برای نام بردن داعش استفاده کرد.

مقام‌های ارشد دولتی و امنیتی هشدار داده‌اند که تهدید داعش برای روسیه و همسایگان این کشور کاملا واقعی است.

انتهای پیام

کد N870316

وبگردی