آفتاب
نتایج تحقیقات جدید نشان داد؛

اکثر اعضای آمریکایی داعش اصلیت عرب ندارند

اکثر اعضای آمریکایی داعش اصلیت عرب ندارند

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، اکثر دسیسه‌گران داخلی و شبه‌نظامیان خارجی که از آمریکا به عراق و سوریه سفر می‌کنند تا در کنار گروه تروریستی بجنگند، اصالتا اهل خاورمیانه نیستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از اسپوتنیک، مطالعه جدید مرکز امنیت ملی دانشکده حقوق فوردهام با عنوان «موارد مربوط به داعش در آمریکا براساس تعداد» تلاش دارد تا راه‌های جدیدی را برای تشخیص هویت عوامل احتمالی جذب شده به داعش و رفتار آنها پیش از انجام یک حمله نشان دهد.

در این تحقیقات از پرونده کیفری تروریستی علیه 56 تن که مرتبط با گروه تروریستی داعش بوده است، استفاده شده است. این آمار متعلق به اول مارس 2014 تا 22 ژوئن 2015 است و مطالعات بیشتر روی سه مظنونی که کشته شده‌اند، تعداد پرونده‌ها را به 59 مورد رساند.

نتایج این تحقیقات شرح جالبی را از تروریست‌های تحت نفوذ داعش در آمریکا فاش می‌کند. به عنوان مثال یک مرد 26 ساله شهروند آمریکا که فعالیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت، به داعش روی آورد و این مدل محدود به نژاد و اقلیت خاصی نبود.

این مطالعه نشان می‌دهد که شهروندان آمریکایی (81 درصد) جزو گروه اکثریتی هستند که از سوی داعش جذب شده‌اند و از آمریکا به مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی سفر می‌کنند. کمتر از یک سوم این موارد به اسلام گرویده‌اند. در 80 درصد موارد رسانه‌های اجتماعی نقشی اثرگذار دارند و در آن برخی با این گروه تروریستی همدردی می‌کنند و سایرین از این موقعیت برای جذب شبه‌نظامیان بالقوه استفاده می‌کنند. ماموران اجرای قانون در آمریکا نیز به همین روش توانستند دست‌کم 18 مظنون تروریست داخلی را به دلیل فعالیت‌هایشان در رسانه‌های اجتماعی بازداشت کنند.

در این تحقیق آمده است: در مجموع متهمان گوناگون هستند و شرح آنها به لحاظ نژادی و قومی دشوار است. آنها سابقه قومی متنوعی دارند از جمله آفریقایی، آفریقایی - آمریکایی، چچنی، آسیای میانه، شرق اروپا و جنوب آسیا. تعداد اندکی از آنها اصلیت خاورمیانه‌ای و عرب دارند.

این گزارش همچنین فاش می‌کند که بازداشت‌های مرتبط با داعش طی سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است اما تنها 14 تن بین مارس و دسامبر 2014 متهم شده‌اند و در شش ماه نخست سال 2016، 42 مظنون بازداشت شدند.

محققان دانشکده حقوق فوردهام معتقدند که یکی از علل این امر می‌تواند افزایش دسیسه‌گران داخلی باشد که در پی حملات داخلی اخیر مانند بمب‌گذاری ماراتن بوستون در 2013 و یا تیراندازی گارلند تحریک شده‌اند.

انتهای پیام

کد N870312

وبگردی