آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

همزمان با اجرای تعهدات ایران باید تحریم‎ها یک‎جا برداشته شوند

همزمان با اجرای تعهدات ایران باید تحریم‎ها یک‎جا برداشته شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همزمان با اجرای تعهدات ایران باید تحریم‎ها یک‎جا برداشته شوند.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: در مذاکرات، طرف غربی می‎گوید ایران باید تعهدات خود را اجرا و آب سنگین اراک را تغییر دهد و در مجموع تمام زیرساخت‎ها را از بین برده و تحقیق و توسعه نداشته باشد؛ همچنین بازرسان طرف غربی از مراکز نظامی بازرسی و هر که بخواهند بازجویی کنند؛ در عوض تمام تحریم‎ها علیه ایران تعلیق شود که در صورت عملیاتی شدن ادعای غربی‎ها یعنی تمام مذاکرات بی‎فایده بوده است.

وی ادامه داد: اگر این‎گونه باشد ما نمی‎پذیریم چراکه تحریم‎ها شرط اساسی ماست.

آقامحمدی با بیان اینکه در مجلس تاکید شده که تحریم‎ها باید همزمان با اجرای تعهدات ایران یک‎جا لغو شوند، تصریح کرد: با شروع تغییر رآکتور آب سنگین اراک باید تحریم علیه ایران برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه طرف غربی اصلاً اعتقادی به توافق هسته‎ای و لغو تحریم‎ها ندارد، خاطرنشان کرد: توافق و گفت‌وگوی عاقلانه به سرانجام می‎رسد. اگر یک‎طرف تمام شروط را بگذارد و به تعهداتش عمل نکند که توافق صورت نمی‎گیرد.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس تصریح کرد: آمریکا در مواجهه با ایران نمی‎تواند هیچ غلطی بکند و تهدیدات نظامی، جنگ روانی است که آنها می‎خواهند ما همه شروط را بپذیریم.

وی بیان کرد: آمریکا در منطقه خاورمیانه هیچ غلطی نکرده و اگر بخواهد ایران را تهدید نظامی کند بدانند که با یک ملت منسجمی که حتی زنانش آموزش دیده رزم هستند، مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N870140

وبگردی