آفتاب

تأکید کویت بر استفاده از تجربیات عراق در مبارزه با تروریسم

تأکید کویت بر استفاده از تجربیات عراق در مبارزه با تروریسم

«جابر مبارک احمد الصباح» نخست وزیر کویت درگفتگوی تلفنی با حیدرالعبادی همتای عراقی خود از تمایل کشورش برای استفاده از تجربیات عراق در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه نیوز، دفتر نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حیدر العبادی در تماس تلفنی با نخست وزیر کویت انفجار تروریستی را که مسجد امام صادق (ع) کویت را هدف قرار داد، محکوم کرد و این مصیبت را به خانوادهای قربانیان و دولت کویت تسلیت گفت.

العبادی با اشاره به اهمیت همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان کویت و عراق و کشورهای منطقه برای نابودی گروهک داعش، تاکید کرد: عراق آماده همکاری امنیتی و اطلاعاتی در این زمینه است.

نخست وزیر کویت نیز با اشاره به اینکه تروریست ها اتحاد ملت کویت را هدف قرار داده اند، بر لزوم استفاده از تجربه برادران عراقی در مبارزه با داعش تاکید کرد. بر این اساس العبادی پس از حمله تروریستی به مسجد شیعیان کویت با مردم این کشور ابراز همدردی و همبستگی کرد.

گفتنی است در حمله تروریستی روز جمعه کویت که نمازگزاران مسجد امام صادق (ص) را هدف قرار داد، 25 نفر کشته و 202 نفر دیگر زخمی شدند. گروهک تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

کد N869882

وبگردی