آفتاب

انتقاد پکن از گزارش حقوق بشری آمریکا/ واشنگتن خود ناقض است

انتقاد پکن از گزارش حقوق بشری آمریکا/ واشنگتن خود ناقض است

پکن در واکنش به گزارش سالانه وزارت امور امور خارجه آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در جهان، به شدت از کارنامه حقوق بشری ایالات متحده انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر امور رسانه ای شورای امورخارجه چین در بیانیه خود با اشاره به انتقاد وزارت امور خارجه آمریکا از وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف اعلام کرد: این گزارش در حالی منتشر می شود که واشنگتن هیچگاه از از کارنامه حقوق بشری خود ابراز پشیمانی نکرده و در صدد اصلاح آن برنیامده است.

در این بیانیه آمده است: واشنگتن در حالی خود را به عنوان مدافع حقوق بشر معرفی می کند که هیچ نوع پیشرفتی در زمینه حل مشکلات حقوق بشری در آمریکا حاصل نشده و خود در حال ایجاد مشکلات جدید برای حقوق بشر در کشورهای مختلف است.

پکن از واشنگتن پرداختن به مشکلات حقوق بشری آمریکا از جمله حواث نژادپرستانه، شکنجه، استفاده از سلاح شخصی در سطح گسترده، نقض حقوق شهروندان، عملیات شنود و استفاده پلیس این کشور از خشونت را خواستار شد.

شورای امور خارجه چین با اشاره به اینکه شمار آوارگان زن و کودک آمریکایی به میلیون ها نفر می رسد و حقوق هیچکدام از آنها رعایت نمی شود، تاکید کرد: موارد تجاوز جنسی علیه کودکان و حملات مسلحانه علیه مدارس و همچنین رسوایی های جنسی و خشونت در آمریکا افزایش یافته است.

کد N869851

وبگردی