آفتاب
نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا:‌

بیانات رهبری برای دستیابی به توافق، بسیار کارآمد است

بیانات رهبری برای دستیابی به توافق، بسیار کارآمد است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که بیانات اخیر مقام معظم رهبری برای دستیابی به توافق بسیار موثر و کارآمد است.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) افزود: ایشان با حمایت از تیم مذاکره‌کننده کمک زیادی به آنها برای به نتیجه رساندن توافق خوب می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام گفت:‌ بیانات مقام معظم رهبری در ملاقات با مسئولان نظام حاوی دو پیام بود که اثر خاصی را در پی دارد. اول این که ایشان نکاتی شفاف و روشن پیرامون خطوط قرمز نظام و شاخص‌های توافق خوب مطرح کردند.

وی افزود: ایشان در تببین توافق خوب به مواردی همچون لغو تحریم‌ها و ادامه تحقیق و توسعه اشاره داشتند، همچنین توضیحاتی درباره زمان آغاز مذاکرات مطرح کردند که با این توضیحات مشخص شد علی رغم این که برخی این طور به جامعه القاء می‌کردند که مذاکرات در دو سال اخیر شروع شده، مذاکرات از دولت قبل و به دلایلی آغاز شده است.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه مقام معظم رهبری هیچ نقطه مبهم و پیچیده‌ای را در بحث مذاکرات به جای نگذاشتند،گفت: ایشان به صورت شفاف و روشن خطوط قرمز و انتظارات جمهوری اسلامی از توافق خوب را اعلام کردند.

نقوی حسینی ادامه داد: مقام معظم رهبری با حمایت از کل مذاکرات بر این موضوع تاکید داشتند که قطعا باید به سوی توافق خوب برویم؛ رهبر معظم انقلاب با این بیانات این ادعای غربی‌ها که ایران نمی‌خواهد توافق انجام شود و یا توافق نامه را اجرا کند را کاملا رد کردند که این کمک زیادی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌کند.

وی اضافه کرد: درمجموعه می توان گفت که بیانات ایشان برای دستیابی به توافق بسیار موثر و کارآمد است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری در مورد منتقدین مذاکرات گفت: مقام معظم رهبری همواره در مسیر مذاکرات معتقد بودند که اشکالات، ایرادات و نقطه نظرات پیرامون مسائل مختلف مذاکره باید روشن و شفاف بیان شود، بر همین اساس بارها به دولت و تیم مذاکره کننده توصیه کردند که به انتقادات گوش و آنها را مدنظر قرار دهند.

به گفته وی، دلیل تاکید ایشان این است که وقتی موضوعی نقد و بررسی و کالبد شکافی می شود نقاط مبهم و تاریک مشخص شده و دورنمای بحث روشن می‌شود و ما با چشمان بسته و یا با خیال راحت وارد مذاکرات نمی شویم که خدای ناکرده بعدا چیزی به ما تحمیل شود که نتوانیم پاسخگو باشیم.

نقوی حسینی با بیان این که فاصله خطوط قرمز تعیین شده ازسوی مقام معظم رهبری با زیاده خواهی‌های آمریکا بسیار زیاد است گفت:‌ منظور آمریکایی‌ها از توافق خوب زیاده طلبی است آنها مطالبات فرا ان. پی. تی و فراپروتکل الحاقی می‌خواهند بر این اساس است که باید در چنین شرایطی نقطه به نقطه و قدم به قدم تمامی بحث‌ها مورد بررسی و نقادی قرار گیرد تا خدای نکرده چیزی به ملت ما تحمیل نشود که بعدها ایرادات واشکالات آن را بفهمیم و متضرر شویم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که مقام معظم رهبری همواره از طرح اشکالات و ایرادات حمایت کردند در عین حال گفت : در بیان انتقادات باید به این نکته توجه کرد که مذاکره در این سطح در عرصه‌ی بین‌المللی دارای بخش‌های طبقه بندی شده‌ای است که قابل بیان نیست، شاید برخی از انتقادات مورد نظر تیم مذاکره کننده هم باشد اما نتوانند آن را به صورت شفاف بیان کنند.

نقوی حسینی در پایان و در جمع بندی تاکید کرد که با بیانات مقام معظم رهبری و تعیین کلیات مذاکرات انتظار می‌رود این موارد را تیم مذاکره کننده برای توافق خوب مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام

کد N869849

وبگردی