آفتاب

شمار تلفات حملات تروریستی تونس،کویت و فرانسه به ۶۳ نفر رسید

شمار تلفات حملات تروریستی تونس،کویت و فرانسه به ۶۳ نفر رسید

در جریان سه حمله تروریستی جداگانه در ماه مبارک رمضان در سواحل تونس، مسجدی در کویت و کارخانه ای در فرانسه دست کم به ۶۳ کشته و ده ها نفر زخمی رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، یکی از سخنگویان وزارت کشور تونس گفت در جریان تیراندازی مردان مسلح در یکی از هتل های ساحلی این کشور دست کم ۳۷ نفر از جمله شماری از گردشگران خارجی کشته شدند.

این در حالی است که گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار مسجد امام صادق (ع) کویت را برعهده گرفت که بر اثر این انفجار دست کم ۲۵ نفر کشته و ۲۰۲ نفر زخمی شدند.

یک شاهد عينی به خبرگزاری رويترز گفته که بمب‌گذاری زمانی رخ داد که اين مسجد پر از نمازگزارانی بود که برای برگزاری نمازجمعه به آنجا آمده بودند. وضعیت در محل حادثه به حدی وخیم بوده که امیر کویت شخصا در محل حاضر شده است.

کشور فرانسه نیز در جریان انفجار در یک کارخانه گاز که منجر به قطع سر یک نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر شد در شوک فرو رفت. گفته می شود که هواداران گروه تروریستی داعش در این کشور اروپایی مظنون به ارتکاب این جنایت هستند.

این در حالی است که دولت اسپانیا نیز در این کشور تدابیر امنیتی شدیدی برقرار کرده است. با این حال یکی از سخنگویان پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت که هنوز خیلی زود است بتوان گفت که سه حمله امروز در تونس، کویت و فرانسه از قبل برنامه ریزی شده بودند.

 

کد N869799

وبگردی