آفتاب

عراقچی: مشکلات عمده همچنان مانع کار است

عراقچی: مشکلات عمده همچنان مانع کار است

ایرنا نوشت:

 سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای نگارش متن را « بویژه در بخش های آخر» دشوار توصیف کرد و گفت: همچنان مشکلات عمده ای مانع کار است.

معاون وزیر امور خارجه روز جمعه گفت: با این حال در جزییات و در بعضی از موارد عمومی پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

عراقچی از حضور تمامی هیات های مذاکره کننده به ریاست معاونان وزیران خارجه 1+5 در وین خبر داد و گفت: جلسات مداوم دوجانبه و چندجانبه با معاونان و هیات برگزار می شود. در بخش های حساس موضوع آنها هم بعضا مواضع متفاوتی با یکدیگر دارند که هماهنگ شدنشان کار سختی است و باید جلسات هماهنگی بین آنها برگزار شود.

وی اظهار داشت: درمجموع، کار به سختی و به آهستگی به پیش می رود.

عراقچی درپاسخ به سوالی درباره اظهار نظر یکی از مذاکره کنندگان ارشد 5+1 مبنی بر پیشرفت 90 درصدی نگارش متن گفت:در حال حاضر نمی شود از عدد و رقم صحبت کرد. همانطور که می دانید یک متن اصلی وجود دارد و چندین ضمیمه ، درهرکدام از اینها با درصدهای مختلفی به پیش رفته ایم. در متن اصلی نسبت به ضمائم پیشرفت ها بهتر بوده است.

وی افزود:به دلیل این که ضمائم درگیر جزییات بسیار زیادی است پیشرفت کار قدری دشوارتر است. نمی توان از درصد خاصی صحبت کرد . برخی موضوعات هنوز مانده که از نظر کیفی اهمیت بیشتری دارد . موضوعاتی هست که حل شده ولی اهمیتش کمتر است .

عراقچی با اشاره به اینکه محمدجواد ظریف وزیرخارجه ایران شنبه وارد وین می شود، افزود: فکر می کنم روزهای شنبه و یکشنبه ملاقات های دوجانبه بین وزرای خارجه و بعضا چند جانبه برگزار شود و بعد دوباره کار نگارش ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به موضوع تمدید مذاکرات گفت : بحث تمدید الان در دستور کار ما وجود ندارد، بنای ما این است که تا زمان تعیین شده بتوانیم به یک توافقی برسیم و اگر لازم باشد چند روزی کار را ادامه می دهیم، تا در پایان به یک جمع بندی برسیم.

49261

کد N869658

وبگردی