آفتاب

تاکید نماینده مرجعیت دینی عراق بر حفاظت از جان سربازان و داوطلبان عراقی

تاکید نماینده مرجعیت دینی عراق بر حفاظت از جان سربازان و داوطلبان عراقی

نماینده آیت‌الله سیستانی ضمن تاکید بر لزوم آموزش نبردهای خیابانی به نیروهای عراقی، از فرماندهان نظامی عراق خواست حفظ جان سربازان و نیروهای داوطلب مردمی را اولویت خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، نماینده آیت‌الله سیستانی، مرجعیت دینی عراق در خطبه‌های نماز جمعه امروز استان کربلا با هشدار نسبت به تلاش‌های داعش برای انجام حملات انتحاری در بیجی، بر لزوم آموزش نحوه جنگ‌های خیابانی به نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی، رسیدگی به مجروحان و نیز هماهنگی عملیات میدانی میان فرماندهان تاکید کرد و گفت: حفاظت از جان سربازان و داوطلبان مردمی باید اولویت فرماندهان نظامی باشد.

الکربلایی در ادامه از فرماندهان نظامی خواست در جنگ‌های شهری، با اجتناب از روش‌های قدیمی مقابله با تروریست‌ها، از طرح‌های نظامی مناسبی در نبرد با آنان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی مناطق بیجی شاهد جنگ‌های خیابانی شدیدی است، گفت: با آزاد شدن مناطق وسیعی از بیجی، داعش تلاش می‌کند با انجام عملیات انتحاری شکست‌های خود را جبران کند.

نماینده آیت‌الله سیستانی تاکید کرد انفعال و ناکامی نیروهای عراقی، مسئولیت فرماندهان در تحقق پیروزی با کمترین خسارت و تلفات معاف نمی‌کند.

وی در پایان از عدم توجه کافی مراکز بهداشتی به مجروحان انتقاد کرد.

انتهای پیام

کد N869607

وبگردی