آفتاب

تلاش وزیر کشور آلمان برای لغو تابعیت 600 شهروند آلمانی عضو داعش

تلاش وزیر کشور آلمان برای لغو تابعیت 600 شهروند آلمانی عضو داعش

یک روزنامه آلمانی با اشاره به پیوستن 600 تبعه این کشور به داعش اعلام کرد، وزارت کشور در حال بررسی طرح لغو تابعیت افرادی است که کشور را ترک کرده و به داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز عراق، توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان که پیشنهاد لغو تابعیت آلمانی‌هایی پیوسته به داعش را داده اعلام کرد: مسئولان در تمامی 16 ایالت در حال بررسی این پیشنهاد هستند و در حال حاضر امکان لغو تابعیت آلمان‌هایی که دارای دو تابعیت هستند و برای پیوستن به گروه‌های افراط‌گرا اقدام کرده‌اند، بررسی می‌شود.

طبق آمار تعداد آلمان‌هایی که به عراق و سوریه رفته‌اند تاکنون به 600 تن رسیده و از این تعداد 180تن به کشور بازگشته‌اند و دولت آلمان نگران است این اشخاص برای عضو گیری دست به فعالیت‌های تبلیغاتی بزنند و یا اینکه اقداماتی خشونت آمیز در کشور مرتکب شوند.

وزیر کشور آلمان در حالی برای ممانعت از بازگشت این اشخاص به کشور تلاش می‌کند که اطلاعات داخلی آلمان حاکی از آن است که نزدیک به 1000 آلمانی با تفکرات افراطی همسو هستند و خطر ارتکاب جرایم تروریستی این کشور را تهدید می‌کند.

در سال 2013 انگلیس اعلام کرد که تابعیت اشخاصی که برای جنگ به سوریه رفته‌اند را لغو کرده تا مانع از بازگشت آنان به کشور شود.

همچنین پارلمان تاجیکستان نیز اعلام کرده اتباعی که مشارکت آنان با گروه‌های افراطی در سوریه ثابت شود فورا لغو تابعیت خواهند شد.

انتهای پیام

کد N869465

وبگردی