آفتاب

انتقاد عفو بین‌الملل از نقض حقوق بشر در آمریکا

انتقاد عفو بین‌الملل از نقض حقوق بشر در آمریکا

عفو بین‌الملل با انتقاد شدید از سیاست‌های ایالات متحده در زمینه مسائل امنیتی، این کشور را به نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین‌المللی و انسانی با دائیه افزایش سطح امنیت ملی کشور متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از الجزیره، عفو بین‌الملل در نشست خود در واشنگتن از دولت آمریکا خواست تا شکنجه و قتل مخفیانه بازداشتی‌های خود را متوقف کند و تحقیقات شفافی را در زمینه کشته شدن ده‌ها غیرنظامی در حملات پهپادهای آمریکا در یمن و پاکستان انجام دهد.

این نهاد همچنین خواستار بسته شدن زندان گوآنتانامو و آزادی زندانیان باقی مانده در این بازداشتگاه مخوف ایالات متحده شده و در بخش دیگری از بیانیه خود از استفاده بیش از حد پلیس آمریکا از زور علیه تظاهرکنندگان انتقاد کرده است.

این در حال است که وزارت امور خارجه آمریکا گزارش سالانه خود را درباره وضعیت حقوق بشر در کشورهای جهان اعلام کرده که در آن بسیاری از کشورها به نقض حقوق بشر متهم شده‌اند.

پایگاه اینترنتی عفو بین‌الملل درباره گزارش حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا گزارش داده، گزارش‌های منتشر شده درباره وضعیت حقوق بشر اگرچه حاوی اطلاعاتی ارزشمند است اما این اطلاعات همواره از سوی بسیاری کشورهایی که این گزارش‌ها را منتشر می‌کنند نادیده گرفته می‌شود.

عفو بین‌الملل اعلام کرد: دولت اوباما به طور مکرر اعلام می‌کند که حقوق بشر یکی از اولویت‌های این دولت است، ما از دولت واشنگتن می‌خواهیم که به یافته‌های این گزارش توجه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

کد N869382

وبگردی