آفتاب

پنتاگون: روسیه با آتش بازی می‌کند

پنتاگون: روسیه با آتش بازی می‌کند

یک مقام ارشد پنتاگون اعلام کرد، روسیه با استفاده از تهدیدهایی که مبنی بر استفاده از تسلیحات اتمی در مناطق مورد مناقشه مطرح می‌کند، دست به بازی با آتش زده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رابرت ورک، معاون اول وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که تهدیدهای روسیه مبنی بر استفاده از تسلیحات اتمی بخشی از کمپین این کشور علیه ائتلاف ناتو است.

وی خاطرنشان کرد: راهبرد دفاعی مسکو به این ترتیب است که کنترل تنش‌های امنیتی در منطقه را با استفاده از تهدید اتمی به دست گیرد.

این مقام پنتاگون که در مجلس نمایندگان آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: هر کسی که معتقد است می‌تواند از طریق تسلیحات اتمی کنترل اوضاع را در اختیار بگیرد درواقع با آتش بازی می‌کند.

ورک در اظهارات خود به بیانیه یا اظهارنظر خاصی از سوی مقام‌های روسی اشاره نکرد اما احتمالا منظور وی اظهارات پوتین در ماه مارس بوده که گفته بود با بالا گرفتن تنش‌ها بر سر الحاق کریمه به روسیه، بخش‌های تسلیحات اتمی این کشور به حالت آماده‌باش در‌می‌آیند.

از سوی دیگر، جیمز وینفلد، معاون رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در مجلس نمایندگان این کشور به انتقاد از مواضع روسیه در قبال استفاده احتمالی از تسلیحات هسته‌ای پرداخت و این موضع‌گیری‌ها را تهدیدی علیه غرب دانست.

این ژنرال آمریکایی گفت: بسیار مهم است که روسیه متوجه این باشد که استفاده از تسلیحات اتمی در یک مناقشه بیش از آن‌ که به کاستن از تنش‌ها بینجامد، می‌تواند به ایجاد تنشی غیرقابل کنترل منتهی شود.

انتهای پیام

کد N869156

وبگردی