آفتاب

دیوان عالی آمریکا قانون خدمات درمانی اوباما را تایید کرد

دیوان عالی آمریکا قانون خدمات درمانی اوباما را تایید کرد

دیوان عالی آمریکا از تداوم قانون نظام خدمات درمانی باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور حمایت کرد. شش نفر از ۹ قاضی دیوان عالی به حمایت از این قانون رای دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بنا به حکم دیوان عالی، مطابق این قانون مردم در ۵۰ ایالت آمریکا می‌توانند از مزایای نظام خدمات درمانی دولتی استفاده کنند و این مزایا به کسانی که بیمه دولتی گرفته‌اند محدود نخواهد بود.

شماری از محافظه‌کاران منتقد قانون نظام خدمات درمانی باراک اوباما در سطوح مختلف قضایی برای لغو این قانون اقدام کرده بودند و حکم صادره به معنی پیروزی باراک اوباما است.

به گزارش بی.بی.سی یکی از قضات دیوان عالی در این باره گفته است که کنگره آمریکا، قانون نظام خدمات درمانی را "برای بهبود بازار بیمه تصویب کرد و نه تخریب آن. اگر این قانون نقض می‌شد ۶.۴ میلیون آمریکایی در معرض از دست دادن کمک‌های درمانی قرار می‌گرفتند."

منتقدان محافظه‌کار این قانون می‌گفتند که به این ترتیب دولت آمریکا می‌تواند در امور خصوصی مردم دخالت کند و این کار نقض آزادی‌های مدنی است.

با برداشتی که محافظه‌کاران آمریکا از اقتصاد سرمایه‌داری دارند هرگونه دخالت دولت در اقتصاد را رد می‌کنند. بعضی از آنان باراک اوباما را "کمونیست" می‌دانند.

انتهای پیام

کد N869152

وبگردی