آفتاب
معاون اول قوه قضاییه:

دستگاه قضایی در برخورد با صاحبان نفوذ و دانه‌درشت‌ها با فشارهای زیادی مواجه است

دستگاه قضایی در برخورد با صاحبان نفوذ و دانه‌درشت‌ها با فشارهای زیادی مواجه است

معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه امروز در برخورد با دانه درشت‌ها و صاحبان نفوذ فشارهای زیادی را تحمل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان اظهار کرد: این ماه یک فرصت استثنایی برای ساختن و ساخته شدن است و ماه رمضان ضیافت خداوند برای بندگانش است.

وی افزود: در یک مهمانی اگر میزبان مهمان خود را عزیز بدارد به همان مقدار که برای مهمان عزت و احترام قائل است برای او وسایل پذیرایی آماده می‌کند. در این ماه هم خداوند میزبان روزه داران است و می‌بینید که چقدر در این ماه بندگانش را عزیز دانسته و هرچه را برای آن‌ها لازم است فراهم می‌کند تا هم گذشته‌شان ترمیم و هم آینده‌شان ترمیم شود.

معاون اول دستگاه قضا گفت: این ما هستیم که باید ببینیم چقدر می‌توانیم از این ضیافت و سفره گسترده الهی بهره ببریم.

وی با اشاره به سالروز بزرگداشت هفتم تیر اظهار کرد: ما از ابتدای انقلاب تاکنون شهدای زیادی را تقدیم کرده‌ایم.

اژه‌ای خطاب به خانواده شهدا گفت: شما در تحقق این منویات الهی نقش بسزایی داشته‌اید اما آنچه که در روز هفتم تیر اتفاق افتاد خصوصیت ویژه‌ای دارد و شاید به ظاهر ما در هفتم تیر شهدای گرانقدری را از دست دادیم که در راس آن‌ها شهید بهشتی بود اما به برکت همین خون‌هایی که ریخته شد دست عوامل مزدور استکبار رو شد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه پس از حادثه هفتم تیر دو اتفاق بزرگ در کشور رخ داد افزود: انقلاب ما به برکت خون شهدا بیمه شد و جریان‌های مختلف با نام‌های مختلف و به خصوص برخی جریان‌های منحرف و وابسته که رنگ و روی اسلامی و انقلابی داشتند توانستند در آستانه انقلاب جوان‌های بسیاری را با همین شعارهای به ظاهر انقلابی و اسلامی به خود جذب کنند.

سخنگوی دستگاه قضایی تاکید کرد: اگر کسی در آن مقطع اظهارنظری می‌کرد قابل قبول نبود چرا که همه می‌گفتند این‌ها زندان رفته‌اند، شکنجه شده‌اند و زحمت کشیده‌اند در حالی‌که با نام انقلاب و اسلام تا مرکز ریاست جمهوری و حزب جمهوری اسلامی پیش رفتند، در حالی که چهره خود را پوشانده بودند.

وی ادامه داد:‌ اتفاقی که در روز هفتم تیر افتاد نه تنها ماهیت منحرف وابسته گروهک منافقین را برملا کرد بلکه بسیاری از گروهک‌های دیگر که به ظاهر به نفع خلق و به نام مردم بود یک‌جا ماهیت‌شان برملا شد.

اژه‌ای افزود: اگر خون شهدا نبود به هیچ وجه چهره این منافقان مشخص نمی‌شد.

سخنگوی دستگاه قضایی نکته دوم حادثه هفتم تیر را انسجام و وحدت در بین جریان‌های راستین انقلاب عنوان کرد و گفت: این انسجام نه تنها در داخل که در خارج از کشور هم اثر خود را گذاشت و خون شهدای هفتم تیر جان دیگری به انقلاب داد و از آن تاریخ بود که پیروزی‌های پی درپی ما شکل دیگری گرفت.

وی با بیان اینکه این تنها شهیدان نبودند که نهال نورسته انقلاب را با خون خود آبیاری کردند گفت: من بر این باورم که خانواده شهدا که عزیزان خود را از دست دادند هم در این مسیر شریک هستند، چرا که اولا آن شهید با همت آن پدر و مادر به آن‌جا رسیده بود و با همکاری همسرش به مرتبه‌ای از کمال و موفقیت رسیده بود و دوم اینکه اکثر مدیران موفق در تمام مراحل انقلاب به هر موفقیتی که رسیدند قطعا همسران آن‌ها در آن شریک بودند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: همه ما در این نظام نسبت به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان یک مسئولیتی داریم.

وی ادامه داد: این شهید و خانواده ایثارگر نیست که باید برای رفع مشکلاتش این طرف و آن طرف برود بلکه مسئولین امر باید تفحص کنند به دنبال آنها بروند و التماس کنند که مشکلات آنها را حل کنند. ما نباید در این مسیر نسبت به عزت و مناعت شهید بی توجه باشیم.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: قوه قضاییه براساس وظیفه انقلابی و اسلامی و همچنین براساس وظیفه ای که قانون اساسی بر عهده‌اش گذاشته وظیفه صیانت از حقوق مردم، حکومت و جامعه را برعهده دارد.

وی ادامه داد:‌ قوه قضاییه و جمهوری اسلامی ایران براساس بند اول اصل سوم قانون اساسی موظف است اقداماتی را از جمله مبارزه با تمام مظاهر فساد و فحشا انجام دهد.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: امروز اگر من و شما بنشینیم و شاهد باشیم مظاهر فساد و فحشا از روی غفلت به دست برخی متولیان ترویج می‌شود وظیفه برخورد داریم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: برخی می گویند مجوزی صادر شده، ممکن است مجوز صادر شده همراه موازین اسلامی و منویات رهبری صادر نشده باشد، مگر صرف مجوز می‌تواند عملیات بعدی را مجاز کند.

وی ادامه داد:‌ یا برای مثال اگر کسی کارتی داشته باشد می‌تواند بگوید مجوز استفاده از سلاح دارد و به هر نحوی از سلاح خود استفاده کند. در این زمینه اگر این مجوز به اشتباه صادر شده باید باطل شود و اگر فرد رعایت نمی‌کند باز هم باید با او برخورد کرد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه دستگاه قضایی از اول انقلاب تاکنون همچون سایر نهادهای انقلابی در صف اول مبارزه با دشمنان انقلاب بوده و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است گفت: تکلیف امروز ما برخورد با انحرافات، دانه درشت‌ها و صاحبان نفوذ است.

سخنگوی قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: امروز که قوه قضاییه در برخورد با دانه درشت‌ها مواجه شده فشارهای سنگینی به آن وارد می‌شود که امیدواریم بتوانیم این فشارها را تحمل کنیم.

انتهای پیام

کد N869063

وبگردی