آفتاب

تسلیم اولین پرونده جنایت های اسرائیل به دیوان کیفری بین المللی

تسلیم اولین پرونده جنایت های اسرائیل به دیوان کیفری بین المللی

وزیر امور خارجه فلسطین پرونده جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و شهرک سازی در کرانه باختری و قدس شرقی را روز پنجشنبه در اختیار دیوان کیفری بین المللی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، این پرونده ها در راستای تحقیقات اولیه «فاتو بنسودا» دادستان دیوان کیفری بین المللی در مورد جنایت های جنگی در اراضی اشغالی فلسطین است. هدف از تحقیق اولیه بنسودا این است که ثابت کند آیا ادله کافی برای شروع تحقیقات گسترده در مورد جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی وجود دارد یا خیر.

پیش از ارائه پرونده ها فلسطینی ها در بیانیه ای اعلام کردند اطلاعات پرونده، شامل آمار شهرک سازی ها رژیم صهیونیستی، اسرای فلسطینی و آمارهای مربوط به تجاوز اسرائیل به غزه در تابستان سال گذشته است.

در این بیانیه آمده است: این پرونده ها تاکید می کند که نبود محاکمه منجر به تکرار جنایت شده و اگر مانع و بازدارنده ای در برابر این جنایت ها ایجاد نشود در آینده نیز ادامه خواهد یافت. این پرونده ها به جنایت های جنگی و جنایت هایی که توسط رهبران رژیم صهیونیستی انجام گرفته است اشاره می کند.

این اقدام فلسطینی ها تنها چند روز پس از گزارش مستقل شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر علیه غزه انجام می گیرد.دگفتنی است تشکیلات خودگردان فلسطین در سال جاری به دیوان کیفری بین المللی پیوست، با این حال رژیم صهیونیستی عضو این دیوان نیست.

کد N869060

وبگردی