آفتاب
یک روزنامه صهیونیستی خبر داد:

نتیجه مذاکرات هسته ای تعیین کننده نیازهای نظامی تل آویو است

نتیجه مذاکرات هسته ای تعیین کننده نیازهای نظامی تل آویو است

رژیم صهیونیستی قصد دارد نیازهای نظامی خود را با توجه به نتیجه توافق هسته ای ایران رفع کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آروتز شوا، مقامات وزارتخانه های جنگ و امور خارجه رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند مذاکره درباره دریافت کمک نظامی از واشنگتن را تا مشخص شدن نتیجه نهایی توافق هسته ای ایران به حال تعلیق درآورند.

این تصمیم در پایان جلسه مشترک میان مقامات این دو وزارتخانه و دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اتخاذ شد. دلیل اصلی اتخاذ چنین تصمیمی به افزایش تنش ها میان کاخ سفید و کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت داده می شود.

به گفته یک مقام صهیونیست، تعلیق مذاکرات به تل آویو این فرصت را می دهد تا پس از نهایی شدن توافق هسته ای ایران درخواست جدیدی را در زمینه دریافت کمک های نظامی به واشنگتن ارایه دهد.

وی تاکید کرد که نتانیاهو منتظر اعلام نتیجه توافق هسته ای ایران می ماند تا مطابق با آن کمک هایی را که تضمین کننده امنیت تل آویو در منطقه است از واشنگتن مطالبه کند.

برخی نیز گمان می کنند که ممکن است نتانیاهو تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، مذاکرات نظامی خود را با واشنگتن به تعویق بیندازد. به این ترتیب وی می تواند از برخورد با «باراک اوباما» رئیس جمهوری فعلی آمریکا حذر کند.

روابط تل آویو – واشنگتن از آغاز ریاست جمهوری اوباما همواره دچار اصطکاک دیپلماتیک بوده است به ویژه آنکه اوباما سعی دارد تا توافق هسته ای ایران را به عنوان میراث دوره زمامداری خود ثبت کند- اقدامی که به هیچ وجه با سیاست های دولت به شدت راستگرای نتانیاهو سازگاری ندارد.

کد N869009

وبگردی