آفتاب

آمادگی مشروط انصارالله برای عقب نشینی از شهرهای مهم یمن

آمادگی مشروط انصارالله برای عقب نشینی از شهرهای مهم یمن

گروه انصار الله یمن بر اساس پیشنهادات ارائه شده در جریان مذاکرات ژنو آمادگی مشروط خود را برای عقب نشینی از شهرهای اصلی یمن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،به نقل از سایت خبری عدن الغد، “علی العماد” عضو شورای سیاسی گروه أنصار الله یمن عنوان داشت که این گروه طبق پیشنهاداتی که در جریان مذاکرات ژنو تحت نظارت سازمان ملل در اواسط ماه ژوئن جاری به آن‌ها ارائه شد ، آمادگی خود برای عقب نشینی از این شهرها را مشروط بر عقب نشینی تمامی گروهها اعلام می کند.

هیات انصار الله در مذاکرات ژنو تجاوزات عربستان علیه یمن را دلیلی برای به شکست کشاندن مذاکرات دانست و به همین منظور شروطی را وضع کرد.

گروه انصار الله در نامه‌ای به بان کی مون،دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد، با موانع پی در پی بویژه در جریان سفر به ژنو رو به رو شده که مذاکرات را به تاخیر انداخته است.

آنها در این نامه اعلام کردند که افکار و پیشنهادات سازنده‌ای دارند که شامل آتش بس دائم و فوری و خاتمه دادن سریع به محاصره ملت یمن در تمامی اشکال خود می‌شود؛ اقدامی که ورود تمامی کمکها و نیازها از جمله غذا، دارو و مشتقات نفتی را بدون هیچ گونه محدودیتی ممکن می‌کند.

گروه انصار الله در این نامه پیشنهادی را برای دستیابی به راه‌کار حل بحران یمن مطرح کرد مبنی بر اینکه تمامی گروه‌های سیاسی این کشور در خصوص راهکاری جامع از جمله عقب نشینی تمام گروه‌ها از شهرهای اصلی و مذاکره در خصوص ساز و کارهای آن مذاکره کنند بطوریکه این اقدامات مانع از مقابله با تروریستهای القاعده و تسلط این گروه بر مناطق مختلف یمن نشود.انصار الله تاکید کرد که این پیشنهاد چارچوب زمانی مشخصی دارد.

در این پیام آمده است متاسفانه با پیشنهادات این گروه از جمله آتش بس بدون شرط بطور مثبت برخورد نشده است تا موجب برقراری آتش بسی شود که گروه‌های سیاسی را قادر می‌کند به جستجوی راهکاری جامع بپردازند که روند مسالمت امیز در یمن را احیا کند.

در این نامه آمده است که هیات انصار الله در جریان سفرش به ژنو قصد دیدار با بان کی مون را داشته اما برخی کارشکنی ها مانع آن شد.

انتهای پیام

کد N868927

وبگردی