آفتاب

درخواست بان‌کی‌مون از منامه برای تجدید نظر در حکم شیخ علی سلمان

درخواست بان‌کی‌مون از منامه برای تجدید نظر در حکم شیخ علی سلمان

دبیر کل سازمان ملل ضمن انتقاد از حکم حبس شیخ علی سلمان خواستار بازنگری در محاکمه وی و تلاش برای حل مشکلات سیاسی این کشور از طریق گفتگو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،به نقل از روزنامه الاخبار چاپ لبنان،بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل با انتقاد از حکم بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق و رهبر مخالفان در بحرین خواستار پذیرش تجدید نظر در محاکمه وی و همچنین تلاش برای حل وفصل مشکلات سیاس این کشور بر اساس عدالت و گفتگوی سیاسی جامع شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی بان کی مون اظهار داشت، دبیر کل سازمان ملل نسبت به حکم صادر شده علیه رهبر بزرگترین جمعیت مخالفان بحرین نگران است .

وی تاکید کرد که مقامات بحرین را تشویق خواهد کرد تا با پذیرش تجدید نظر در حکم شیخ علی سلمان و ضمانت محاکمه عادلانه، وی را قادر به گرفتن حقش کند.

دوگاریک تصریح کرد، بان کی مون از مقامات بحرین خواسته تا طبق وظایف خود مبنی بر حمایت از آزادی بیان عمل کنند.

وی افزود: دبیرکل بشدت معتقد است که بهترین راهکار برای کاهش تنش و تضمین امنیت و ثبات و آسایش تمامی بحرینی ها تنها با گفتگوی سیاسی جامع میان دولت و مخالفان محقق می‌شود.

پیشتر نیز وزارت خارجه عراق ضمن ابراز نگرانی نسبت به حکم حبس شیخ علی سلمان، از مقامات منامه خواست در این حکم تجدیدنظر کند.

دادگاه عالی بحرین روز سه شنبه 16 ژوئن در حکمی شیخ علی سلمان را به اتهامات ساختگی از جمله تحریک مردم برای عدم پیروی از قوانین به چهار سال زندان محکوم کرد. وی در این دادگاه از اتهام تبلیغات برای تغییر کلی نظام در این کشور مبرا شد.

انتهای پیام

کد N868872

وبگردی