آفتاب

موافقت مشروط حماس با تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین

موافقت مشروط حماس با تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین

جنبش حماس اعلام کرد که در صورتیکه تشکیل دولت وحدت ملی در راستای مذاکرات برای توافق بر سر موارد مربوط به دولت و حل و فصل بحران‌های برآمده از آن صورت پذیرد تشکیل این دولت را تایید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری صفای فلسطین، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس عنوان داشت که این جنبش تشکیل دولت وحدت ملی را تایید می‌کند به شرط آنکه تشکیل این دولت در راستای اجرای مذاکرات برای رسیدن به توافقات در خصوص موارد مربوط به دولت و حل و فصل بحرانهای کنونی صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: ما با مداخله کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در مساله تشکیل دولت مخالف هستیم چرا که معتقدیم این تصمیمات باید در سطح رهبران اتخاذ شود.

مسوولان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرده بودند که این جنبش برای مشارکت در دولت وحدت ملی که قرار است تشکیل شود سه شرط مطرح کرده است.

این مسوولان در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة عنوان داشتند که حماس سه شرط برای شرکت در دولت وحدت ملی دارد که عبارت از است اینکه رامی حمدالله، نخست‌وزیر کنونی تغییر کند و برنامه‌های سیاسی مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را دنبال نکند. دیگر شرط حماس نیز این است که این دولت در راستای اجرای توافق آشتی عمل کند که از جمله ملزومات آن به رسمیت شناختن کارمندان دولت پیشین به نخست‌وزیری اسماعیل هنیه است.

انتهای پیام

کد N868805

وبگردی