آفتاب

ظریف شنبه عازم وین خواهد شد

ظریف شنبه عازم وین خواهد شد

وزیر امور خارجه کشورمان برای انجام دور پایانی مذاکرات هسته ای روز شنبه و همچنین جان کری وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به وین سفر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح شنبه ۶ فروردین برای دور پایانی مذاکرات هسته ای عازم وین می‌شود.

گفتنی است عباس عراقچی و مجید تخت روانچی چهارشنبه هفته گذشته جهت نگارش متن توافق جامع هسته ای عازم وین شده بودند و نشست ۳ ساعته‌ای را با وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشتند.

بر اساس این گزارش و بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا قرار است جان کری وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به برای انجام مذاکرات و نهایی کردن متن توافق جامع هسته ای راهی وین شود. همچنین وزرای دیگر کشورهای ۱+۵ نیز در روزهای آینده برای تائید متن توافق هسته ای عازم محل مذاکرات خواهند شد.

آخرین مهلت ایران و ۱+۵ برای نگارش و امضای توافق هسته ای ۱۰ تیر ماه است اما همواره دیپلمات های ما تاکید کرده اند که برای تحقق منافع ملی در مذاکرات خود را محدود به زمانی خاص نخواهند کرد.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز گذشته در نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا امکان تمدید مذاکرات وجود دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: این امر پیش بینی نمی‌شود و باید صبر کنیم مذاکرات به سطح وزرا برسد تا آنها موضوعات متن نهایی را بحث کنند و اینکه تا موعد مقرر هیچ اقدامی انجام نمی‌شود و هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت، اینطور نیست. ما توافق خوب را می خواهیم و خود را در چارچوب زمان قرار نمی دهیم.

کد N868736

وبگردی