آفتاب

پارلمان لیبی با طرح صلح بین المللی موافقت کرد

پارلمان لیبی با طرح صلح بین المللی موافقت کرد

پارلمان منتخب لیبی موافقت خود را با تداوم گفتگوهای صلح این کشور که توسط سازمان ملل برگزار می شود، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، این موافقت در حالی اعلام می شود که پارلمان لیبی پیش از این خواستار انجام اصلاحات در توافقنامه تقسیم قدرت برای پایان دادن به نزاع میان دو دولت رقیب در این کشور شده بود.

در همین رابطه «طارق الجرورشی» نماینده پارلمان لیبی گفت: پارلمان بعد از انجام اصلاحات در آخرین پیش نویس توافقنامه سازمان ملل با ۶۶ رأی مثبت از مجموع ۷۶ رأی با آن موافقت کرد.

کشورهای غربی بر دو طرف نزاع در لیبی در زمینه پذیرش توافقنامه ای که با نظارت سازمان ملل تهیه شده به عنوان تنها راه پایان دادن به بحران ۴ ساله که لیبی را تهدید به تقسیم می کند، اعمال فشار می کنند.

پیش از این پارلمان لیبی در مورد ادامه مذاکرات در سازمان ملل بعد از اختلافات در بخش هایی از توافقنامه تقسیم قدرت، دچار شکاف شده بودند. توافقنامه پیشنهادی سازمان ملل مبتنی بر تقسیم قدرت در لیبی بر اساس تشکیل دولت وحدت ملی به مدت یکسال و در دست گرفتن قوه مجریه توسط نخست وزیر و انتخاب دو معاون برای اوست.

همچنین طبق این توافقنامه، مجلس نمایندگان مسئولیت قانونگذاری را بر عهده می گیرد. بر این اساس این مجلس متشکل از ۱۲۰ نماینده است که ۹۰ نفر از آنها از اعضای مجلس ملی طرابلس خواهند بود.

کد N868577

وبگردی