آفتاب

شمار تلفات گرما در پاکستان از ۸۰۰ نفر گذشت

شمار تلفات گرما در پاکستان از ۸۰۰ نفر گذشت

مقامات بهداشتی و منابع خبری می گویند موج گرمای بی سابقه در پاکستان تا کنون بیش از ۸۰۰ قربانی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، این خبر در حالی اعلام می شود که روز چهارشنبه از شدت گرما در پاکستان کاسته شد و دمای هوا به ۳۷ درجه بالای صفر رسید؛ در چهار روز گذشته دمای هوا در پاکستان بالای ۴۵ درجه بود.

انور کاظمی یکی از سخنگویان بنیاد «ادهی» که دارای سرویس خدمات آمبولانسی است، گفت: امروز شرایط بسیار بهتر بود و تنها ۵۸ نفر به دلیل گرما جان خود را از دست دادند؛ اگر این آمار را با رقم ۳۰۰ نفری که در روز سه شنبه جان خود را از دست دادند، مقایسه کنیم متوجه بهبود شرایط می شویم.

در همین حال عبدل الرشید یکی از کارشناسان هواشناسی گفت که دمای هوای شهر کراچی پاکستان طی روزهای آینده کاهش خواهد یافت؛ گرچه باران زیادی نخواهد بارید اما شانس بارش اندک و کاهش دما در شهر وجود دارد.

مقامات ایالت سند پاکستان که شهر کراچی نیز در آن قرار دارد، تمامی ادارات، مراکز آموزشی و سازمان های دولتی را در روز چهارشنبه تعطیل کردند تا مردم را تشویق به ماندن در خانه های خود کنند.

همچنین محمد نعیم یکی از مفتیان سرشناس شهر کراچی با صدور فتوایی به مسلمان بیمار، ضعیف و پیر اجازه داد تا در ماه رمضان روزه نگیرند. برآوردهای مراکز دولتی و بیمارستان های خصوصی در کراچی نشان می دهد شمار افرادی که جان خود را به دلیل موج گرما در کراچی از دست داده اند در حدود ۸۳۰ نفر است.

بیشتر افرادی که جان خود را در کراچی از دست داده اند از جمله افراد بی خانمان و سالمند هستند. ساکنین این شهر ۲۰ میلیونی می گویند قطعی برق باعث شده تا مردم نتوانند از پنکه، دستگاه های خنک کننده و پمپ های آب استفاده کنند و این امر بر شمار قربانیان و گرمازدگی مردم افزوده است.

 

کد N868565

وبگردی