آفتاب
یک رسانه آمریکایی ادعا کرد:

اجرای آزمایش طرح «پلان B»توسط بمب افکن های آمریکایی

اجرای آزمایش طرح «پلان B»توسط بمب افکن های آمریکایی

مجله پولتیکو مدعی شد بمب افکن های آمریکایی در رزمایشی ماکت تاسیسات هسته ای فردو را با جدیدترین بمب های سنگرشکن بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالیکه مدت زیادی تا ضرب الاجل ۳۰ ژوئن باقی نمانده است نشریه آمریکایی پولتیکو در گزارشی با هدف فضا سازی علیه ایران و مرعوب کردن طرف مذاکره کننده هسته ای ایران صورت می گیرد ،مدعی شد بمب افکن های آمریکایی در سال گذشته ۳ مرتبه با جدیترین بمب های بتن شکن که برای تخریب تاسیسات هسته ای فردوی ایران طراحی شده است ماکت این تاسیسات را بمباران کرده اند.

در حالی که یک هفته تا پایان ضرب الاجل دستیابی به توافق هسته ای باقی نمانده است

در این گزارش با اشاره به شکست احتمالی مذاکرات هسته ای آمده است: حتی اگر توافق هسته ای حاصل شود، داستان تمام نشده است. ایران ممکن است توافق را نقض یا نسبت به آن تقلب کند و برای ساخت سلاح هسته‌ای تلاش کنند. به همین دلیل است که حداقل سه بار در سال گذشته بمب‌افکن‌های استراتژیک B-۲ از پایگاه نیروی هوایی از میسوری به پرواز در آمد و راهی نیومکزیکو شد.

در این گزارش با توصیف ویژگی ها و قدرت این بمب جدید که به ادعای این نشریه قرار است در صورت شکست مذاکرات هسته ای در قالب طرح جایگزین B برای هدف قرار دادن تاسیاسات زیر زمیینی فردو مورد استفاده قرار گیرد، به نقل از یکی از نظامیان پنتاگون که شاهد تصاویر بمباران ماکت تاسیسات فردو بوده است، آمده است: این پروازها در واقعی آزمایش‌هایی برای حمله به ایران است تا شاید رئیس‌جمهور باراک اوباما یا جانشینش در صورت شکست دیپلماسی در قبال برنامه هسته ای ایران دستور چنین حمله‌ای را بدهد.

در ادامه این گزارش خطاب به مخاطب آمده است: شما این را پلان  B برای ایران تصور کنید. شکست دیپلماسی شاید منجر به روی آوردن آمریکا به سلاحی که پس از سال‌ها طراحی و آزمایش در نهایت برای اقدام به معنای واقعی کلمه آماده است، شود.

کد N868505

وبگردی