آفتاب

حشمتی:‌ بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن، در راه است

حشمتی:‌ بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن، در راه است

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نمایشگاه قرآن امسال چهار بازارچه عفاف و حجاب، نشر مکتوب، نرم‌افزار و محصولات فرهنگی برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی عصر امروز در آیین افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد:‌ برنامه‌ریزی و طراحی نمایشگاه قرآن از ماه‌های پایانی سال 93 آغاز شده است و آن‌چه که امروز شاهد افتتاح آن هستیم حاصل تلاش جمعی نهادها، وزارتخانه‌ها و تشکل‌های مردمی است تا محیط مناسبی برای بازدید مردم فراهم شود.

وی ادامه داد:‌ چند گروه از جمله شهرداری، ستادهای شهرداری، مدیریت دفاع مقدس، باغ موزه دفاع مقدس، باغ کتاب و بسیاری از کمیته‌های محتوایی به ما در برپایی این نمایشگاه کمک کردند.

حشمتی افزود:‌ از جمله ویژگی‌های نمایشگاه امسال این است که برای اولین بار از سالن باغ کتاب که بسیار بی‌نظیر است در این نمایشگاه استفاده می‌کنیم و نزدیک 15 هزار متر مربع فضای مسقف داریم که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

معاون وزیر ارشاد همچنین گفت: در نمایشگاه امسال 19 کمیته اجرایی و 27 کمیته محتوایی داریم و 4 بازارچه عفاف و حجاب، نشر مکتوب، نرم‌افزار و محصولات فرهنگی در نمایشگاه امسال دایر می‌شود. برپایی شب‌های شیدایی، مراسم شب قدر و تقدیر و تکریم از فعالان قرانی که با حضور رئیس محترم جمهور انجام می‌شود از جمله برنامه‌های امسال نمایشگاه است.

حشمتی در پایان اظهار کرد: برپایی این گونه نمایشگاه‌ها در خاورمیانه بی‌نظیر است و خیلی از کشورهای عربی می‌خواهند نمایشگاهی با این کیفیت را در کشور خود برپا کنند. ما در اواسط ماه مبارک هم بخش بین‌الملل نمایشگاه را افتتاح می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N868501

وبگردی