آفتاب
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قاچاق، 2 میلیون و 500 هزار فرصت شغلی را از بین می‌برد

قاچاق، 2 میلیون و 500 هزار فرصت شغلی را از بین می‌برد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که 25 میلیارد دلار قاچاق به کشور، دو میلیون و 500 هزار فرصت شغلی را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا رحمانی در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان تهران با بیان اینکه بیشترین آثار تحریم، نوسانات نرخ ارز و تورم در بخش صنعت نمایان شده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر نامگذاری‌ سال‌ها ریشه در صنعت و اقتصاد کشور داشته و در حمایت از تولید ملی بوده است.

وی با اشاره به تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار در اواخر سال 1390، گفت: دومین مشکل صنعت کشور فضای کسب و کار است اما اعتقاد ما بر این است که قانون کم نداریم و در سال جاری نیز از ابتدای سال روی قوانین در حوزه‌های صنعت‌، معدن، صنایع دریایی و شهرک‌ها کار کردیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بر اساس ماده 76 شورای گفت‌وگو این اختیار را دارد که پیشنهاد اصلاح قوانین را با حضور نمایندگان قوا در این شورا مطرح کرده و به مجلس ارائه کند تا ما آن را بررسی و اصلاح کنیم.

رحمانی در ادامه با انتقاد از کمبود نقدینگی در بخش تولید کشور تصریح کرد: اگر نقدینگی حاصل از تورم را به بخش تولید بدهیم صنعت کشور به جای رکود به سمت رونق حرکت خواهد کرد اما در غیر اینصورت مثل این است که راهنمایی و رانندگی برای کاهش تصادفات در جاده‌ای عبور و مرور خود در آن جاده را ممنوع کند.

وی با تاکید بر ضرورت مبارزه با قاچاق نیز اظهار کرد: هر یک میلیارد دلار واردات هشت هزار فرصت شغلی را از بین می‌برد و اکنون باید دید 25 میلیارد دلار قاچاق چقدر به اشتغال کشور ضربه می‌زند.

رحمانی همچنین به قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی به این قانون اعتراض دارند و اعتراض برخی از آن‌ها نیز درست است؛ بنابراین قانون هم‌اکنون در حال اصلاح است اما باید از همه دعوت کنیم برای تدوین برنامه ششم توسعه وقت بگذارند، چراکه تصمیم‌گیری‌های امروز برای 10 سال آینده قابل اجراست.

انتهای پیام

کد N868497

وبگردی