آفتاب

صلحبانان سازمان ملل بار دیگر متهم به تعرض جنسی به کودکان شدند

صلحبانان سازمان ملل بار دیگر متهم به تعرض جنسی به کودکان شدند

یکی از سخنگویان سازمان ملل اذعان کرد، یکی دیگر از گروه‌های صلحبان سازمان ملل که در جمهوری آفریقای مرکزی فعالیت دارد به سوء‌استفاده جنسی از کودکان خیابانی در بانگی متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، استفان دوجاریک، یکی از سخنگویان سازمان ملل گفت: هیات سازمان ملل در بانگی به کشور تامین کننده این نیروهای حافظ صلح درباره اتهامات جدید اطلاع داده و تحقیقاتی را آغاز کرده است.

نام این کشور مشخص نشده اما یکی از مقامات سازمان ملل گفت، این گروه یکی از گروه‌های صلحبان آفریقایی است.

دوجاریک افزود: اگر این اتهامات ثابت شوند، برابربا نقض جدی اصول و قوانین سازمان ملل و نیروهای حافظ صلح است و در نتیجه از کشور عضو خواسته خواهد شد تا اقدامات تنبیهی سریع و مناسبی را انجام دهد.

این سومین مورد از اتهام تعرض جنسی به کودکان توسط نیروهای حافظ صلح در جمهوری آفریقای مرکزی است که در ماه‌های اخیر علنی شده است.

هیات صلح‌بانان سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی به دنبال علنی شدن موارد گذشته از مراکش خواست تا تحقیقات رسمی را به خاطر ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه یکی از سربازانش به یک دختر زیر 16 سال تجاوز کرده، آغاز کند.

بازرسان حقوق بشر سازمان ملل سال گذشته میلادی گزارشی را ارائه دادند که در آن کودکان جمهوی آفریقای مرکزی شهادت دادند از سوی نیروهای فرانسوی و سربازان جمهوری چاد و گینه استوایی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

ادعا شده این تعرضات جنسی از دسامبر 2013 تا ژوئن سال 2014 میلادی، چند ماه پیش از آنکه سازمان ملل با نیروهای هیات صلح‌بانان این سازمان در جمهوری آفریقای مرکزی جانشین هیات اتحادیه آفریقا شود، صورت گرفته است.

فرانسه ماه گذشته میلادی اعلام کرد، 14 سرباز در این پرونده با اتهامات احتمالی مواجه هستند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه یک هیات سه نفره را تعیین کرد تا نحوه رسیگی سازمان ملل به اتهامات تعرض جنسی به کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی را بررسی کنند.

انتهای پیام

کد N868455

وبگردی