آفتاب
کاخ الیزه بیانیه داد

فرانسه اقدامات مخاطره‌آمیز در امنیت و منافع خود را تحمل نمی‌کند

فرانسه اقدامات مخاطره‌آمیز در امنیت و منافع خود را تحمل نمی‌کند

کاخ الیرزه امروز با انتشار بیانیه ای در واکنش به انتشار خبر جاسوسی آمریکا از رؤسای جمهوری فرانسه اعلام کرد که فرانسه هیچ اقدامی را که امنیت این کشور را به مخاطره اندازد تحمل نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ الیزه امروز با انتشار بیانیه ای در واکنش به انتشار خبر جاسوسی آمریکا از رؤسای جمهوری فرانسه اعلام کرد که فرانسه هیچ اقدامی را که امنیت این کشور را به مخاطره اندازد تحمل نخواهد کرد.

کاخ الیرزه امروز در واکنش به انتشار گزارش جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از روسای جمهور این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد: فرانسه هرگونه تلاش برای به خطر انداختن امنیت و منافع این کشور را تحمل نخواهد کرد.

حزب سوسیالیست فرانسه نیز با شوکه آور بودن تصمیم آمریکا برای جاسوسی نظام مند از دولت های متحدان خود بیانیه ای صادر نمود. در این بیانیه آمده است: چگونه کشوری که ادعای آزادی های فردی را در رأس امور خود قرار می دهد، می تواند تمام آن ها را زیر پای خود بگذارد؟

براساس اسناد فوق محرمانه ای که سایت افشاگر ویکی لیکس منتشر کرد، آژانس امنیت ملی آمریکا ارتباطات و مکالمات فرانسوا اولاند (از سال ۲۰۱۲ تاکنون)، نیکلا سارکوزی(۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲) و ژاک شیراک (۱۹۹۵ تا ۲۰۰۷) را هدف جاسوسی خود قرار داده است.

«جین هارتلی» سفیر آمریکا در پاریس برای ارایه توضیح پیرامون اتهام جاسوسی واشنگتن از رؤسای جمهور فرانسه به وزارت خارجه این کشور احضار شد.

کد N868364

وبگردی